#1 , 04 okt 2013 16:52
even een vraagje. we zijn gescheiden maar de vereffening-verdeling is nog niet rond en de zaak dient naar de rechtbank te gaan en dan kan het nog zeer lang duren. mijn ex-man en ik hebben een huis (ik 3/4 eigenaar en hij 1/4 eigenaar). de woning staat al meer dan een jaar gewoon leeg. aangezien hij in de rechtbank loog, dat ik inwonende kinderen heb waarvan twee beroepsactief, zei de rechter dat ik de woning dan maar alleen diende af te betalen. ben dus ondertussen al sinds febr. 2010 alleen de woning aan het afbetalen, niettegenstaande de lening ieder de helft is. nu moesten we bij de notaris zijn en vroeg ik nogmaals of ik de woning nu niet mag verhuren omdat het al meer dan een jaar gewoon leeg staat. dat mocht ik nu wel, maar dan dien ik het ontvangen huurgeld op een geblokkeerde rekening van zijn en mijn advocaat te laten storten. ik mag wel helemaal alleen de hypothecaire lening afleggen; en het huurgeld van ongeveer dezelfde waarde als de afleg van de woning moet op geblokkeerde rekening van advocaten komen. de lening is ieder 50% en de huurgelde is 1/4 voor hem en 3/4 voor mij. ik betaal alleen de afleg en van mij wordt er 3/4 huur geblokkeerd, terwijl van hem maar 1/4. heeft iemand ervaring hoe je dit best oplost????