Hallo,
Ik woon sinds 2000 samen met mijn partner en we hebben samen 2 kinderen. Al jaren houdt hij mij aan het lijntje met allerlei vage beloften om te trouwen of iets bij de notaris te regelen voor mij. Het huis waar we in wonen is van hem sinds 1995. Al die jaren betaal ik mooi mee voor alle kosten aan het huis: lening wordt van de gezamelijke rekening betaald. De tuin is heraangelegd, er zijn nieuwe deuren gezet, zonnepanelen gelegd,... Maar nu weiger ik om een nieuwe lening aan te gaan voor de verdere verbouwingen omdat ik tot nu toe nog steeds geen enkele zekerheid heb.
Klopt het dat hij in het slechtste geval mij gewoon op straat kan zetten en ik verder moet mee afbetalen voor de lening van de zonnepanelen? Hij kreeg geen nieuwe lening meer enkel op zijn naam dus heb ik moeten meetekenen, in goed vertrouwen.
Nu heb ik me laten vertellen, dat indien het tussen ons zou komen tot een scheiding, ik het huis, dat op zijn naam staat kan opeisen omdat ik de kinderen heb? Dit is nu niet mijn bedoeling en we gaan ook niet uit elkaar, maar ik zou wel graag eens weten hoe 'slecht' ik er eigenlijk voorsta moest het zover komen.
Bedankt voor uw reactie