Samenwonen met vriendin. Financiele gevolgen?

Tjenne
Topic Starter

Samenwonen met vriendin. Financiele gevolgen?

#1 , 10 jul 2013 14:50

Mijn vriendin en ik willen gaan samenwonen en zouden graag weten wat de financiele gevolgen zijn.
Ik wil bij mijn vriendin intrekken
Hierbij een schets van onze toestand.
Mijn vriendin heeft haar eigen appartement dat zij nu nog afbetaald.
Haar inkomen is van invaliditeit aan het aller maximum (€1500 netto/m )

Ikzelf ben sinds een jaar gescheiden en woonde tot hiertoe alleen in een gehuurd appartement (€750/m )
Ik heb 3 kinderen die bij mijn ex-vrouw wonen in een huis dat mijn eigendom is.
De 2 oudste kinderen werken allebei en komen niet in aanmerking voor allimentatie.
Voor het derde kind betaal ik €200 allimentatie.
Mijn ex betaalt mij €200 als compensatie voor het huis.
Het huis dient verkocht binnen een termijn van 5 jaar.... opbrengst zal gedeeld worden.
Ik werk als bediende met een vast inkomen en firma wagen. (netto inkomen €2000)

Als wij gaan samenwonen zal dit vooral gevolgen hebben voor mijn vriendin haar inkomen?
We zullen misschien zoveel moeten inleveren dat het financieel misschien zelfs slechter wordt?

Wie kan ons raad geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 11 jul 2013 10:27

Haar inkomen is van invaliditeit aan het aller maximum (€1500 netto/m )