Kan ik mijn moeder helpen? (gepluimd door ex...)

Gregoir
Topic Starter

Kan ik mijn moeder helpen? (gepluimd door ex...)

#1 , 05 jun 2013 11:19

Eventjes een situatieschets.
De relatie van mijn moeder is sinds begin dit jaar na 8 jaar samenwonen op de klippen gelopen. Zij heeft ondertussen de woonst verlaten, haar domicilie is veranderd. Zij heeft echter nagelaten om haar spullen op te halen voor de domiciliewijziging. Daarnaast heeft zij mee geïnvesteerd in het appartement van haar ex (oa. betaling van grondlasten, meubilair, wit goed, bruingoed, borden, .....) in totaal heeft ze ongeveer 125000€ mee geïnvesteerd in die woonst.
Dom als ze was heeft ze echter nooit iets aangetrokken van facturen ed. ze heeft wel betalingen gedaan van haar bankrekening, maar de facturen werden beheerd door haar ex.
Nu de relatie reeds een 6 tal maanden voorbij is en mijn moeder wat bekomen is van de breuk wil ze haar spullen terug ophalen. Dit wordt haar geweigerd door haar ex. Naar een tegemoetkoming op de geïnvesteerde bedragen kan ze helemaal fluiten. De situatie is dusdanig verslechterd dat mijn moeder zelfs bij het OCMW moet aankloppen om rond te komen. (zij heeft het minimumpensioen van een zelfstandige en bovendien geen 40 jaar loopbaan wegens invaliditeit en moet nu daarvan zelf huren en alle kosten dragen)

Mijn vraag is nu de volgende: Kan ik als onrechtstreeks benadeelde(*) tussenkomen en een zaak opstarten tegen haar ex om mijn moeder toch iets te doen recupereren? Hoe ik ook aandring, mijn moeder wilt zelf geen aktie ondernemen (zij wil het hoofdstuk afsluiten).
(*) ik ga er van uit dat ik benadeeld wordt als het OCMW een terugvordering zal eisen van mij om tussen te komen in de kosten, iets wat zelfs problemen geeft in mijn relatie.....

Wat kan ik anders nog doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gregoir
Topic Starter

#2 , 08 jun 2013 15:25

Iemand? Of toch op z'n minst een een referentie waar ik zou terecht kunnen met mijn vraag??

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”