mijn vriendin

chatteke45
Topic Starter
Berichten: 1

mijn vriendin

#1 , 24 mei 2007 19:43

bevindt zich in een nogal lastig pakket.
10 jaar geleden is ze samen met haar ( nu volwassen) kinderen ingetrokken bij een man in zijn koophuis.
beide hebben moeten tekenen op het gemeentehuis,dat zij een nieuwe inwoonster werd in H.
deden ze dat niet,dan mocht ze zich niet vestigen in dr nieuwe woonplaats.

nu gaat de relatie zeer slecht,en heeft de man geopperd dat het maar beter is om ieder op zich zelf te gaan wonen.

hij blijft dus in zn eigen woning,en mn vriendin moet maar een ander huis gaan zoeken.
mijn vriendin houdt haar poot stijf en zegt: het is niet mijn keus om hier weg te gaan..jij wilt dat,dus dan zoek jij ook maar mooi een huis met alles erop en eraan voor mij.
alleen,daar hebben beide geen geld voor.

nu heeft hij al informatie bij een advocaat ingewonnen,maar heeft daar verder niets tegen mijn vriendin over gezegt.

ik heb haar vandaag ook aangeraden van..ga eens op onderzoek uit naar wat je eventuele rechten zijn.

want stel dat ze van dr werk thuis komt en dr zitten opeens allemaal nieuwe sloten in de deuren.! wat dan?
kan het voor haar dan zomaar zijn (omdat het zijn koophuis) is,dat ze dan op straat staat?


ondanks aandringen van mn vriendin,wilde hij ook nooit een samenlevings contract aangaan,dus dat is er ook niet.

weet iemand hier misschien iets van informatie over?
over het hoe en wat ze misschien al kan gaan doen..ze gaat zo wie zo info halen al bij een advocaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 25 mei 2007 09:17

Aldus niet gehuwd en niet geregistreerd samenwonend.
Dan is er niets.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 25 mei 2007 09:50

Misschien biedt de 'Kritik der reinen Vernunft' van Immanuel Kant wel een oplossing?

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 26 mei 2007 10:45

Uw vriendin verblijft ?zonder recht of titel? in het huis van en bewoond door haar ?man?,die bij ontbreken van huwelijk of wettelijk samenwonen een ?vreemde? is.Hij kan in dat geval op ieder ogenblik dit ?precair gedogen? be?indigen.

Eens be?indigd geldt : ?Art.439...wordt gestraft hij die...in een door een ander bewoond huis...binnendringt, hetzij met behulp van bedreiging of...hetzij door middel van braak,inklimming of valse sleutels"(Sw.=Strafwetboek)

?De beslissing dat beklaagde zich schuldig heeft gemaakt aan huisvredebreuk door gebruik van valse sleutels wordt naar recht verantwoord, als de rechter vermeldt dat beklaagde, door het appartement of het huis binnen te gaan tegen de wil van de bewoner ervan, een onrechtmatig gebruik heeft gemaakt van de sleutel die in zijn bezit was?(Cass. ARC86AF1-1,15 oktober 1986.Noot:Zie Cass., 9 juli 1872,Arr.Cass. 1986-87,188).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”