Omdat de notaris ons geen wettelijk mogelijke oplossing kon aan de hand doen, misschien kan ik op dit forum wel extra informatie vinden.
Situatie is volgende:
Ik heb een jaar geleden echt toffe man leren en nu maken we plannen om samen te wonen.

Ikzelf ben bediende, gescheiden, heb geen kinderen, ik bezit wel een eigen huis+inboedel en heb geen schulden.
Hij is zelfstandige, gescheiden, kinderen, heeft geen huis noch spaargelden (door scheiding), en heeft iets van een 15.000€ schulden.
Langs geweest bij de notaris om te informeren wat de mogelijkheden zijn omdat ook hij niet wil dat ik zou het slachtoffer zijn van zijn schuldverleden, wat hij aan het aflossen is.
Blijkbaar kan ik mij en mijn bezittingen nergens langs officiële weg beschermen.

Als hij officiëel zijn domicilie bij mij plaats kan ik onmiddellijk deurwaarders en andere over de vloer krijgen die beslag leggen op wat al jaren van mij is en waar ik niet overal meer een factuur van bezit.
Ook een geregistreerde inboedelregistratie opgemaakt door notaris of deurwaarde zelf vóór we gaan samenwonen heeft blijkbaar geen enkele waarde.

Kan zo een situatie wettelijk geregeld worden? Zijn er oplossingen?
Graag advies