dna + huur

Gast
Topic Starter

#16 , 17 jan 2006 21:16

gescheiden vaders,

als je het relaas goed leest en vrij interpreteerd, kom je tot de vaststelling dat die vrouw en haar echtgenoot elkaar vrij lieten op bepaalde vlakken.

euhm, jeps... hij bracht haar tot bij me thuis (go figure...), soms zelfs tot in mijn geboortestad als ik toevallig daar was (meer dan 150km he!). reed dan terug naar huis en kwam haar 's avonds terug halen...

volgens mij was haar echtgenoot op de hoogte van haar relatie met anonimuis en hadden zij hier een doel bij.

zij heeft me altijd gezegd van niet, maar van familie, vrienden, werk,... krijg ik ook dikwijls dit verhaal (wat ik waarschijnlijk ook zou zeggen tegen iemand anders in deze situatie). maar bedrog en leugens zijn geweven door onze "relatie" :(

ik vrees dat deze met het voorstel van een echtscheiding eens zullen lachten en veronderstel dat haar omgang met andere mannen weleens kon dienen voor hun kinderwens, maar daarna ietsjes uit de hand is gelopen en te lang is blijven duren. maar zij beiden dit niet echt een probleem vinden.
hij alleszins niet. voor hem is het voldoende als zij bij hem blijft en hij zijn "goede naam" maar niet verliest (want wat zullen de buren zeggen, op werk, vrienden, familie, etc).
voor haar was het wel een probleem, heb ik altijd toch gedacht. nu had ik 2 maanden MIJN zoontje niet meer gezien. dan 2 avonden wel (telkens +/- een uur) en nu is het terug bijna 2 weken geleden *zucht"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#17 , 17 jan 2006 21:18

je kan zoals reeds gezegt er voor naar de rechtbank, en dan zal ze waarschijnlijk moeen mee betalen. maar dat kost tijd en geld.
volgens je vraag zijn dat nu net de twee dingen die je niet hebt.
en daar de wettelijke vader van het kind niet onderneemt tegen zijn vrouw en het zijn kind noemt ben ik er bijna zeker van dat Gast voor het koppel inderdaad slechts een goedkope spermabank was.

sperwer
Berichten: 1155

#18 , 17 jan 2006 21:24

sorry jongen zo iets wil niemand meemaken, maar het gebeurt dagelijks in het echte leven. en wie zegt dat hij enkel voor zijn naam bij haar blijft.

Reclame

Gast
Topic Starter

#19 , 17 jan 2006 21:38

gescheiden vaders,

als je het relaas goed leest en vrij interpreteerd, kom je tot de vaststelling dat die vrouw en haar echtgenoot elkaar vrij lieten op bepaalde vlakken. volgens mij was haar echtgenoot op de hoogte van haar relatie met anonimuis en hadden zij hier een doel bij.
ik vrees dat deze met het voorstel van een echtscheiding eens zullen lachten en veronderstel dat haar omgang met andere mannen weleens kon dienen voor hun kinderwens, maar daarna ietsjes uit de hand is gelopen en te lang is blijven duren. maar zij beiden dit niet echt een probleem vinden.
Sperwer, een m?nage ? trois is goed voor een Hollywood-film, maar niet in real life.

Wees daar maar absoluut overtuigd van. Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen, beste gescheiden vaders, dat jij denkt dat dit voor mij allemaal ok was/is. DIT IS HET ZEKER NIET!!! Ik heb er echt genoeg van op deze manier en zal er nu, na meer dan 4 jaar, dan toch een punt moeten achter zetten. Dit is niet meer leefbaar... :(

Ik moet het echt niet lezen en herlezen om dat te beseffen.

Meer zelfs: er is een kind bij betrokken, en dat beperkt het recht van beide ouders om met anonimous te experimenteren, ook als die het goed vindt.

Maar ik vind het dus absoluut NIET goed. Ik ga hier echt aan kapot (and I don't need pitty!)

Daarom mijn advies om NU de knoop door te hakken zodat het manneke er niet onder lijdt (= volgens het algemeen principe "hoe ouder de kinderen, hoe moeilijker ze de scheiding verteren").

Dank u, beste gescheiden vaders, maar denkt u nu niet dat ik al sinds onze relatie deftig aan de gang was (so to speak), ik gevraagd heb er onmiddellijk een punt achter te zetten en direct de knoop door te hakken?
Als de misses mij zegt dat ze bezig is met de scheiding en na 6 maanden blijkt hier niets van waar te zijn, tja, waar sta je dan? Ermee stoppen wou ik niet. Niet alleen omdat ze zwanger was van MIJN kind, maar ook omdat ik haar graag zag!


En natuurlijk lijdt het "manneke" eronder. Wat dacht u nuzelf? Hij zegt tegen mij "papa", maar tegen haar "man" ook. Nu is dit nog geen probleem, maar binnenkort zal hij er wel achterkomen dat niet iedereen in zijn klasje 2 papa's heeft en waar sta ik dan weer (note, zij wil niet dat ik OOK MAAR IETS met de school van mijn eigen zoon te maken heb... terwijl ik hier juist volop in betrokken wil worden...).

Als MIJN zoon kwaad op me is (je weet hoe kinderen zijn: geen plop-koek krijgen, is bleiten, roepen en dan maar stout wezen =>tot ze in de hoek moeten :) ), zegt hij me dikwijls: jij bent papa niet, papa is... Nu, dit komt natuurlijk niet goed aan bij mij, maar als zij dit toevallig hoort, vliegt ze uit tegen hem en daar word ik pas kwaad van! Zij brengt onze zoon in deze situatie, dan moet zij niet kwaad worden op hem in zulk een geval, maar op haar zelf!


Het alternatief is dat die man en vrouw naar een relatiebemiddelaar gaan, en met die ervaringsdeskundige bespreken hoe ze hun huwelijk kunnen redden.

Dit wil zij helemaal niet en de "man" denk ik ook niet. Voor "hem" is er geen vuiltje aan de lucht.

Een andere oplossing is uiteraard dat anonimous elke vrijdag, zaterdag en zondag een stapke in de wereld gaat zetten en er iemand anders tegenkomt.

En wat bereik ik dan? Iemand anders? Terwijl zij me al "beloofd" heeft dat van zodra ik een andere vrouw/vriendin heb, ik MIJN zoon nooit meer zal zien (note, ik moet dus wel akkoord gaan dat er voor haar een andere "man" in haar leven is...)
Daarbij, vrouwen... ik heb er even genoeg van...
ik weet het, het simpelste is dat ik hier onmiddellijk een punt achter zet en dat we samen een "officieuze" oplossing zoeken voor onze zoon. makkelijk zal dit niet zijn, but hey, if it doesn't kill you, it makes you stronger (? *zucht*)...

Gast
Topic Starter

#20 , 17 jan 2006 21:41

je zou er van verschieten hoe vaak koppels een relatie buiten de deur toelaten om de kinderwens in te lossen.

wie zegt dat dit koppel geen tweede kind wilde en de eis van de echte vader voor hen het probleem is en zij daarom de relatie heeft verbroken met de vader van haar eerste kind
Damn, you make one good point here... Never thought that far...

Gast
Topic Starter

#21 , 17 jan 2006 21:44

het kan me niet schelen dat er nog veel ouders zo redeneren (wat ik betwijfel overigens): het is niet omdat er dagelijks honderden mensen door het rode licht rijden dat we dat moeten goedkeuren of tolereren.

"het belang van het kind" primeert hier, en dat laat maar twee mogelijkheden open:

1. het koppel scheidt niet en de vrouw vergeet de relatie met anonimous

2. het koppel scheidt, en anonimous en de vrouw leven nog lang en gelukkig
beste gescheiden vaders:

volledig akkoord met je stelling: "het belang van het kind primeert hier". Couldn't agree more!! Maar blijkbaar ben ik de enige van ons 2 die dit zo ziet. voor haar telt ook nog de goede naam id (stiff upperlip...) villawijk, werk, school, etc.

1: niet scheiden, mij vergeten =>daar ziet het ernaar uit, tot mijn grote spijt :( , maar dit had ik eigenlijk mogen verwachten na al de leugens (ik weet het, maak haar alleen maar zwart hier, but if you only knew...)

2. mijn optie, maar zelfs moesten we nu gaan samenwonen, prettig zou het niet zijn denk ik (alvast in het begin toch niet...)

Slaapwel...

sperwer
Berichten: 1155

#22 , 17 jan 2006 21:51

sta op de zijlijn en ben er niet bij betrokken.
heb zelf een batterij aan zusters met vriendinnen.
en vooral je hebt er zelf geen doekjes om gewonden.


sorry voor jou maar ik denk dat ze je na de "problemen die je haar hebt gegeven" je kind niet meer zal laten zien of horen.

pas goed op voor tegen acties van hen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”