kan me vriend mij te lasten nemen

citroentje
Topic Starter
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

kan me vriend mij te lasten nemen

#1 , 17 mar 2007 19:53

Ik ben nog aan het scheiden nu is me vraag ik ben werkloos en stempel momentueel maar de rva doet moeilijk en ze willen me schorsen,nu wil me vriend mij en me dochter te laste nemen maar gaat dat we zijn nog niet getrouwt en ik ben nog aan het scheiden,nu kan ik wel bij me vriend werken omdat die zelfstandig is maar het was onmogelijk dat hij me kon inschrijven teveel kosten die er bijkomen en dat was niet haalbaar voor hem.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 19 mar 2007 12:26

?Art.136.Als ten laste van de belastingplichtigen worden aangemerkt, mits zij deel uitmaken van hun gezin op 1 januari van het aanslagjaar en zij persoonlijk in het belastbare tijdperk geen bestaansmiddelen hebben gehad die meer dan 2.660,00 EUR (basisbedrag 1.800 EUR) netto bedragen :1? hun kinderen;2? hun ascendenten;3? hun zijverwanten tot en met de tweede graad...?(Wetboek Inkomstenbelastingen 10 april 1992).

Uw vriend kan u en uw dochter dus niet fiscaal te zijnen laste aanrekenen.

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

citroentje
Topic Starter
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#3 , 19 mar 2007 23:32

zelfs niet als ik totaal geen inkomen meer heb binnen 2 maanden ben ik gescheiden.

En als we nu getrouwt zijn verandert dat dan,ik zelf heb de laatste 2 jaar geen belastingen meer moeten betalen gezien ik een klein inkomen hadt

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”