getrouwd hoe zit dat met tekenen huurcontract??

kimberly
Topic Starter
Berichten: 3

getrouwd hoe zit dat met tekenen huurcontract??

#1 , 14 mar 2007 19:40

Ik en mijn man zijn getrouwd.Maar leven al 2 jaar uit elkaar. We willen het opnieuw proberen en gaan ons eigen hius verhuren en met dat geld een appartement huren. Moet ik mee tekenen? Als blijkt dat het tussen ons toch niks meer word.En ik wil verhuizen en scheiden maar hij wilt niet ben ik dan verantwoordelijk voor de huur?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 16 mar 2007 11:34

?Art.215...? 2. Het recht op de huur van het onroerend goed dat een der echtgenoten gehuurd heeft, zelfs voor het huwelijk, en dat het gezin geheel of gedeeltelijk tot voornaamste woning dient, behoort aan beide echtgenoten gezamenlijk, niettegenstaande enige hiermede strijdige overeenkomst.De opzeggingen...moeten...uitgaan van beide echtgenoten gezamenlijk...?(Burgerlijk Wetboek).

U moet dus niet noodzakelijk medeondertekenen.

?Art.222. IEDERE schuld die door een der echtgenoten wordt aangegaan ten behoeve van de HUISHOUDING...verbindt de andere echtgenoot hoofdelijk...?(Burgerlijk Wetboek).

Ook de huurschuld aangegaan door uw echtgenoot ten behoeve van de huishouding verbindt u dus hoofdelijk.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”