Huis gekocht en uit elkaar

Bladiebla
Topic Starter
Berichten: 2

Huis gekocht en uit elkaar

#1 , 07 mar 2007 18:21

Eind oktober hebben mijn ex en ik een huis gekocht. Dit hebben we na lang wikken en wegen gedaan en we stonden er beide achter. Niet wetende dat mijn ex op dat moment gevoelens had voor een ander ging ik er dan ook helemaal voor. Drie dagen nadat we het voorlopige koopcontract tekende ging ze vreemd, en op de dag dat de twee weken bedenktijd voorbij waren vertelde ze van haar daad.....

Nu is mijn vraag : is dit een strafbaar feit? Ze heeft tegen beter in de koop doorgezet en het bewust pas op de dag verteld dat we niet meer terug konden. Hiermee zadelt ze mij toch bewust op met een koophuis?

Verder nog het volgende : vorige week heeft ze onze gezamelijke rekening leeg gehaald. Dit mag toch niet omdat de helft aan mij toebehoort?

Mijn ex heeft een hoger maandsalaris, is het niet zo dat zij op dit moment ook een groter deel van de vaste lasten van het koophuis op zich moet nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 07 mar 2007 21:27

Is dit een strafbaar feit ?
Hoe kan men zo iets bewijzen ? Er is geen hard bewijs, het is woord tegen woord.
Dit mag toch niet omdat de helft aan mij toebehoor ?
Indien u gehuwd bent dan is het zo dat men niets van mekaar kan stelen.
Mijn ex heeft een hoger maandsalaris, is het niet zo dat zij ook een groter deel van de vaste lasten van het koophuis op zich moet nemen ?
Ik veronderstel dat dit niet in het contract, getekend bij de bank, staat.

Bladiebla
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 mar 2007 22:00

Ik heb een brief van mijn ex waarin ze duidelijk schrijft wat ze gedaan heeft, dus het staat min of meer wel op papier...

Tot voor kort hadden wij een samenlevingscontract...die is inmiddels ontbonden. De rekening is een e.o rekening op beide namen, dan is het toch zo dat het bedrag dat daar op staat van beide is, en dus verdeeld moet worden?

Als ik geen recht heb op het geld wat zij van onze gezamelijke rekening heeft gehaald, heeft zij dan ook geen recht op de auto (die op mijn naam staat) en de rest van de spullen?

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 19 mar 2007 04:27

Tussen 'wettelijk samenwonenden' bestaat er geen getrouwheidsplicht...Uw partner mag dus 'vreemd' gaan...WAAROP berust de be?indiging van uw samenlevingscontract dan?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”