Wonen in duitsland domicilie in Belgie

Vasilli
Topic Starter

Wonen in duitsland domicilie in Belgie

#1 , 17 apr 2012 19:09

Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden een app gekocht waarvan ik klein beschrijf 6 procent ipv 21procent heb betaald. De voorwaarde was dat ik 5 jaar hier mijn domicilie had en anders moet ik de resterende btw betalen.
Nu zou ik willen verhuizen naar mijn vriendin in Duitsland en daar gaan werken en wonen. Ik zou ook willen trouwen met haar.
Is het mogelijk om mijn domicilie hier in Belgie te laten tot ik de 5 jaar gepasseerd ben zodat ik de boete niet moet betalen?
Kan ik dan in Duitsland blijven wonen en werken met mijn Domicilie in Belgie en kan ik ook trouwen dan?
Volgens de bank kan ik mijn lening gewoon blijven afbetalen zolang ik in Duitsland bij de bank een domicilieringsoverdracht doe naar mijn Belgische rekening om verder af te betalen.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 17 apr 2012 21:08

Domiciliefraude is strafbaar.

freelance

#3 , 26 apr 2012 00:02

Volgens artikel 3 van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters wordt men geacht op regelmatige basis te verblijven op zijn/haar domicilie adres , zoniet pleegt men domiciliefraude , welke correctioneel strafbaar is.
Zie ook topic : bevolkingsregisters en officieel adres : http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=37154" onclick="window.open(this.href);return false; ( meest relevante reactie van Oude Belg )

Banken : zolang je maar afbetaald , is alles o.k. voor hen , maar de wetgever denkt daar anders over , en de bank wast zijn handen in onschuld.

Overtredingen kunnen bestraft worden met boete van 26 tot 500 € . Is mischien minder dan het verschil in BTW .
Het is maar wat u als risico wil nemen . Afgezien van de boete kan bevolkingsdienst u ook ambtshalve schrappen uit het register ,met alle gevolgen vandien ( o.m. vervallen van SIS kaart ), en zonder dat u daarvan op de hoogte gesteld wordt . Het ambtshalve schrappen gebeurt steeds op rapport van wijkagent ( die u nooit kan aantreffen , en navraag zal doen bij de buren ) .
Een behulpzame buur kan u veel ellende besparen , als u begrijpt wat ik bedoel.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

bartvdv

#4 , 26 apr 2012 07:48

Banken : zolang je maar afbetaald , is alles o.k. voor hen , maar de wetgever denkt daar anders over , en de bank wast zijn handen in onschuld
Wat verwijt je de bank nu: dat ze zich niet bemoeit met jouw privéleven?

freelance

#5 , 26 apr 2012 11:37

Wat verwijt je de bank nu: dat ze zich niet bemoeit met jouw privéleven?[/quote]

Dit was niet de teneur van mijn post , maar het onderwerp was wel vermeld in het oorspr. bericht .
Men kan mijn zin interpreteren zoals men wil.( als verwijt of als vaststelling ) . Feit is dat het niet de opdracht is van een bank om juridisch advies te geven , en daar hoeden ze zich dan ook voor.
Benevens de noodzakelijke inlichtingen bemoeien ze zich inderdaad niet met ons privéleven .
Anderzijds zijn veel mensen maar al te goedgelovig als het op ( juridisch ) advies aankomt . Als de bank zegt : "voor ons geen probleem " is dat nog geen correct juridisch antwoord op het probleem van de vraagsteller. Het is alleen een ( onbedoelde ) misleiding die de vraagsteller de indruk kan geven dat er idd. geen probleem is .
Een oud spreekwoord zegt : men kan beter twee klokken horen luiden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 apr 2012 13:41

Hamvraag wat gaat u met het pand in België doen?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”