Akte van bekendheid huwelijk / getuigen in het buitenland?

Nikki
Topic Starter
Berichten: 5

Akte van bekendheid huwelijk / getuigen in het buitenland?

#1 , 06 feb 2007 14:13

Ik ben Belgische en heb een relatie met een niet-Belg die al meer dan 5 jaar in Belgi? verblijft. Hij is niet in de mogelijkheid om een geboorteakte voor te leggen omwille van bepaalde redenen in zijn land van herkomst.

Hij heeft twee getuigen die kunnen bevestigen dat hij de persoon is die hij zegt dat hij is. Zij kennen hem van in zijn schooltijd. Deze twee getuigen wonen niet meer in zijn land, maar in Europa en Canada.

Kunnen zij toch als getuigen optreden zonder effectief naar Belgi? te komen? Ik bedoel, kunnen zij een soort van be?digde verklaring afleggen als getuigenis ivm zijn identiteit? Wordt dit geaccepteerd?

Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Alle tips of advies ivm deze situatie is welkom.
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 08 feb 2007 02:23

De gemeente/stad vraagt de volgende dokumenten.
Was met een Bulgaarse dame het stadhuis omtrent de documenten die nodig zijn voor een huwelijk.

Wat is er nodig.

* afschrift van de geboorteakte als je in het buitenland bent geboren
* bewijs van ongehuwde staat als je in het buitenland verblijft
* bewijs van woonst als je in het buitenland woont
* nationaliteitsbewijs als je een andere nationaliteit hebt dan de Belgische

http://www.abcoude.nl/read/producten/bu ... n/huwelijk
http://www.bertem.be/Leven/Samen_leven/Huwelijk_folder

Nikki
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 08 feb 2007 08:43

Hoi Robert,

Het probleem is de geboorteakte. Hij kan deze niet voorleggen en dus moet er in plaats daarvan een akte van bekendheid worden opgemaakt voor de rechter.
Voor deze akte van bekendheid zijn er twee getuigen nodig en die hebben we wel, maar ze zitten in het buitenland.

Dus mijn vraag was eigenlijk of iemand ook al zo'n situatie heeft meegemaakt en of die getuigen geaccepteerd worden of niet?

Toch bedankt voor je reactie.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”