appartement

loper
Topic Starter
Berichten: 14

appartement

#1 , 28 mei 2011 13:28

Graag had ik via deze weg wat advies ingewonnen over het volgende:
wij zijn een jong koppel en zouden in de toekomst sowieso graag bouwen.
Nu zijn wij aan het bekijken wat we precies zullen doen op vlak van samenwonen.
Er zijn namelijk verschillende opties: een huis of appartement huren, een kleiner
huis of appartement kopen...
Persoonlijk vinden wij huren wat 'weggegooid geld', dus hadden we de idee om
iets kleins (appartement) te kopen.
Graag wat advies/tips/meningen van mensen die in dezelfde/gelijkaardige situatie zitten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 28 mei 2011 13:53

Ik en mijn vriendin studeren in juni af. We zijn beiden van plan om gaan samen te wonen. Dit zal eerst iets huren zijn:
- het is inderdaad geld dat je "weggooid'
-maar:
*Moest het samenwonen niet lukken, ben je veel meer geld kwijt door de koop van dat appartement.

Kijk eerst of het samenwonen lukt, koop dan.

Tenminste zo gaan wij het doen :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

artemis
Berichten: 3297

#3 , 28 mei 2011 15:10

Als je nog niet zelfstandig gewoond hebt vind ik eerst huren inderdaad het beste om mee te beginnen, tenzij één van jullie twee alleen zou kopen.
Een minderheid van koppels blijft samen.

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 30 mei 2011 16:34

Ik en mijn vriendin studeren in juni af. We zijn beiden van plan om gaan samen te wonen. Dit zal eerst iets huren zijn:
- het is inderdaad geld dat je "weggooid'
-maar:
*Moest het samenwonen niet lukken, ben je veel meer geld kwijt door de koop van dat appartement.

Kijk eerst of het samenwonen lukt, koop dan.

Tenminste zo gaan wij het doen :)
Loper, indien ik in je plaats zou staan, dan zou ik Fore zijn opinie volgend, maar wel zonder dt-fouten, hé. :mrgreen:
Doe zeker in de aanvangsfase geen grote uitgaven, waar je later, mocht de relatie afknappen, spijt van kan krijgen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”