huwelijkse voorwaarden

guppy38
Topic Starter
Berichten: 2

huwelijkse voorwaarden

#1 , 20 dec 2006 22:29

Volgens mijn notaris in Nederland,en volgens een Belgische notaris zijn mijn in 1998 opgestelde huwelijkse voorwaarden ook in Belgie rechtsgeldig.
In deze huwelijkse voorwaarden staat letterlijk geschreven dat de gehele inboedel in Nederland en in het buitenland van mij zijn en dat er geen gemeenschap van goederen is tussen mij en mijn echtgenoot,en de erfstukken van mijn familie ook van mij zijn.
Waarom gaat de rechter in zijn uitspraak hieraan volledig voorbij ,en krijg ik alleen de spullen terug ,die in beslag genomen zijn ,waarvan ik een aankoopbon heb die alleen op mijn meisjesnaam staan.De erfstukken en bonnen met mijn getrouwde naam en meisjesnaam krijg ik niet terug.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 25 dec 2006 10:49

In een echtscheiding in Belgi? komt de rechter niet tussen in de verdeling van de goederen. De verdeling gebeurt na de echtscheiding bij de notarissen.
Indien er bij de zitting bij de notarissen een onenigheid blijft bestaan, dan is er een tussenkomst van de rechter.

Maar u spreekt van in beslag genomen goederen, en dat lijkt mij een andere rechtzaak te zijn.

guppy38
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 10 jan 2007 14:32

In een echtscheiding in Belgi? komt de rechter niet tussen in de verdeling van de goederen. De verdeling gebeurt na de echtscheiding bij de notarissen.
Indien er bij de zitting bij de notarissen een onenigheid blijft bestaan, dan is er een tussenkomst van de rechter.

Maar u spreekt van in beslag genomen goederen, en dat lijkt mij een andere rechtzaak te zijn.
Ja inderdaad een geheel andere rechtzaak.
Het zit zo
De beslagrechter heeft toestemming gegeven om de goederen waarop beslag was gelegd op te laden omdat ze bang waren dat de spullen verplaatst zouden worden.
De beslaglegging is gedaan door de deurwaarder,ik vertelde hem gelijk dat de spullen allemaal van mij waren(huwelijkse voorwaarden)en dat de schuldeiser van mijn echtgenoot hier niet aan mocht komen.
Bij de zitting vertelde mijn advocaat dat een akte in Nederland opgemaakt tussen 2 echtlieden ,in Belgie net zo rechtsgeldig is.
De rechter beweerde anders in zijn uitspraak. :evil:
Ik krijg alleen de spullen terug waarvan ik bonnen had op mijn meisjesnaam.
Nu na overleg met mijn advocaat en na 3100 euro te hebben betaald aan hem,is zijn conclusie dat ik maar beter niet in hoger beroep moet gaan als het alleen maar om het principe gaat van gelijk krijgen.
Ik heb al een afbetalingsregeling getroffen met de deurwaarder en zou deze week al mijn spullen weer terug moeten hebben.
En dit alles gaat maar om een klein bedrag,ik heb gelijk,sta in mijn recht ,maar krijg het niet. :twisted: :evil:

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”