wat zouden we best doen.

citroentje
Topic Starter
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

wat zouden we best doen.

#1 , 14 dec 2006 22:16

Ik en me vriend wonen iets meer dan drie jaar samen,me vriend is gescheiden ik ben bijna gescheiden nu in febr ben ik gescheiden.
Wij hebben samen drie kids,hij had er twee 16 en 14 en mij dochter is er 12.De relatie tussen de kids is heel goed ze aanvaarde elkaar als broer en zus en tussen ons en de kids gaat het heel goed.
Me vriend is rugpatient en denk steeds dat hij vroeg zal sterven en dat maakt me bang en ik weet ook niet hoe ik moet reageren ik heb al gezeg zeg zoiets niet en je tijd is nog lang niet gekomen,ik weet hij heeft veel pijn en is beperkt in alles,een zondagswandel of kleine fietstoch is voor hem moordend,dat weet ik al de volgende dag heeft hij nodig om te rusten en ik zie ook dat hij pijn heeft,ja in alles zijn we beperkt en dat op alle gebied.
Nu hebben er laatst over nagedacht wat gebeurt er als een van de twee sterft,de meubeltjes dat we hebben zijn van ons sommige staan op mijn naam andere op hem en sommige op ons beiden.
Mij vriend was tot over drie jaar vrachtwagenchauffeur maar door zijn rugproblemen is hij moeten stoppen en na lang nadenken is hij zelfstandig geworden en doet hij koerier werk,nu hebben wij vier maanden geleden een venoodschap gemaakt waarin ik ook een deel heb alles is op wettelijke manier gebeurt.
Nu vraag ik me af wat gebeurt er met ons gerief als een van ons sterft,wij hebben 2 auto's die nu wel op naam staat van de zaak staan.(ik werk ook mee als koerier) Kunnen zijn kids mij volledig buiten spel zetten als me vriend sterft zij weten dat alles van ons beiden is maar het kan ook hun veranderen als ze ineens hun pa verlies of omgekeert,het maak me ook bang tenslotte werk ik ook in de zaak mee en werk ik ook 10 tot 12 u per dag ik wil dat ze ook dan met mij rekening houden tenslotte leef ik ook met hun papa samen,mij vriend zegt wel als er met mij iets overkomt dan krijg jij alles,nu ik geloof er niet zo in tenslotte wonen we wel samen maar niets staat op papier,en we denken niet aan hertrouwen we zien samen het nut er niet van in al denken we er nu anders over omdat we beiden niet weten wat er gebeurt als een van de twee iets moet overkomen we zitten dagelijks in het verkeer en een ongeval is vlug gebeurt.Natuurlijk hopen we dat dat niet gebeurt.
Nu vragen wij ons af welke voordelen zijn er als we toch zouden trouwen of een samen woningskontrakt zouden opstellen of helpt het alles we alles laten schrijven door een notaris zodat we elkaar zekerheid kunnen bieden.Michien maken we ons zorgen voor niets maar we kunnen beter zekerheid nemen dan achteraf met problemen zitten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 14 dec 2006 22:32

antwoord op uw vraag is ?n moeilijk ?n makkelijk.

moeilijk want via 'typwerk' moeilijk alle voor en nadelen op te sommen van de diverse mogelijkheden;

makkelijk want: maak afspraak met plaatselijke notaris: is gratis! En dan krijg je alle nuttige uitleg.

kort... huwen is en blijft beste oplossing, remember dat ge nu
NIKS erft van uw vriend tenzij testament en ALLES voor z'n kids (en omgekeerd)

citroentje
Topic Starter
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#3 , 15 dec 2006 22:28

dat dachten wij ook,terwijl je wel alles samen doet,we zullen eens tot bij een notaris gaan en zeker we zijn van plan om een woning te kopen,alvast bedankt

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”