Verdeling boedel na deelname spelprogramma

nees78
Topic Starter
Berichten: 2

Verdeling boedel na deelname spelprogramma

#1 , 11 dec 2006 20:08

Vraag:

Sinds twee maanden zijn mijn vriendin (geen samenlevingcontract e.d) uit elkaar. Hiervoor hebben we een aantal jaren samengewoond in mijn koopwoning. zij is hier 1 1/2 maand geleden vertrokken.

Anderhalf jaar gelden hebben we in een spelshow samen een metamorfose gewonnen voor het huis. Compleet nieuwe inrichting met o.a. nieuwe vloer, banken, lampen, keuken, etc.

Erg leuk behalve als je uit elkaar gaat.

Nu geeft mijn ex vriendin aan dat ze een vergoeding wil voor de helft van de spullen. Hoe is dit wettelijk geregeld?En kan ze dit eisen?

Het is mijn huis dat is ingericht met spullen waar we beide niet voor betaald hebben

Daarbij ben ik ook benieuwd hoe zo'n eventuele waardepaling/ verdeling in zijn werk zou moeten gaan. Zo hebben we bijvoorbeeld de vloer en de keuken die nagelvast zijn.

Graag jullie advies.

Indien jullie aanvullende informatie nodig hebben dan hoor ik het graag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 11 dec 2006 20:11

Jullie kunnen samen een willekeurig deskundige aanstellen om alles te schatten,
en jij betaalt haar dan de helft dat lijkt mij een faire oplossing

nees78
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 11 dec 2006 20:22

Hoe zit het met de vloer e.d. gaat zoiets ook mee in de verdeling.

hoe zit het verder met afschrijving op goederen e.d.

Reclame

koen999
Berichten: 730

#4 , 11 dec 2006 21:00

de deskundige zal dat bepalen.
belangrijk is dat jullie vooraf verklaren akkoord te gaan met het bedrag wat de deskundige uit zal komen
anders heeft het geen zin zelf een deskundige aan te stellen
en zet dat op papier

of je kan eventueel vooraf ook bepalen dat , als een van jullie niet akkoord kan gaan met wat de deskundige uitkomt,
er een tweede wordt aangesteld en jullie het gemiddelde nemen

belangrijkst is dat jullie het buiten de rechtbank houden ,
procederen kost ook veel geld en een rechter zou waarschijnlijk net hetzelfde doen,
nl een deskundige aanstellen om de huidige waarde van de gewonnen prijs te bepalen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 11 dec 2006 22:25

Uw mailadres doet me vermoeden dat U sneller zal geholpen worden op www.rechtenforum.nl

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”