Problemen met co-ouderschap

debbie01
Topic Starter
Berichten: 1

Problemen met co-ouderschap

#1 , 20 feb 2011 10:19

Eventjes de situatie schetsen. Mijn zoon heeft een kindje van 2 jaar met zijn ex-vriendin. Ze doen aan co-ouderschap maar dat loopt niet erg vlot omdat zijn ex-vriendin te pas en te onpas ermee dreigt het co-ouderschap stop te zullen zetten. Dit doet ze vooral onder druk van haar huidige vriend die zich erg bazig en dominant opstelt in heel de situatie. Mijn zoon pikt alles om de vrede te bewaren maar heeft het er erg moeilijk mee. Is de kleine verkouden zal het wel de schuld van mijn zoon zijn, is er een onderhemdje bij hem blijven liggen wordt hem de huid vol gescholden enzo....... Op alles hebben ze constant kritiek en steeds weer is er de dreiging dat er een einde gemaakt zal worden aan het co-ouderschap.

Ik vrees dan ook dat het co-ouderschap niet lang zal blijven duren. Kan zij dit op eigen initiatief beeindigen??? Er is niets vast gelegd op papier.

Ik maak me echter ook ernstige zorgen om het welzijn van mijn kleinkind omdat de huidige vriend van mijn schoondochter een alcoholist is die tevens allerlei soorten drugs gebruikt en daardoor wel eens agressief wordt. Hij gebruikt veel softdrugs maar ook wel eens cocaïne en paddo's. Mogelijk zelfs nog andere drugs. In zijn huis kweekt hij meerdere wietplanten. Dit alles baart me enorm veel zorgen.

Mijn vragen zijn dus: kan zij zonder meer een einde maken aan het co-ouderschap?
Kan ik ergens melding maken van mijn zorgen omtrent het overmatige alcohol- en drugsgebruik van de "stiefpapa" van mijn kleinzoontje?

Ik voel me nogal machteloos tegenover heel deze situatie die me intussen wel slapeloze nachten bezorgt. Ik hoop dat iemand me wat tips en duidelijkheid kan geven.

Alvast bedankt, Debbie

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding