wie heeft je gemeld dat het eenzijdig stopzetten van een wettelijke samenwoning 200-300 euro kost?
elke gemeente zet in z'n website dat bij eenzijdig opzeggen wettelijke samenwoning, het volstaat zich naar de bevolkingsambtenaar te begeven en dit te melden; dit wordt genoteerd en that's it... tot zover de burgerlijk-administatieve kant van de zaak;
Het enig wat geld kan kosten is natuurlijk de notariele kant van de zaak om de zaken financieel te regelen. Dat zal wel geld kosten;
Maar de melding bij de gemeente kost normaal niets.
Of is er verschil tussen de verschillende gemeentes?
Bedankt voor de info maar ..
hij heeft wel degelijk zijn adreswijziging doorgegeven aan de gemeente maar de wettelijke samenleving niet stopgezet. (vermoedelijk omdat zijn adreswijziging niet op een normale manier werd doorgegeven want het is eigenlijk 'toevallig' geweest na bezoek van agent wegens verkeersovertreding).
Ik ben in ons huis blijven wonen en volgens bevolkingsregister woon ik daar wel degelijk alleen (de kinderen). Dus eigenlijk maak ik me daarover weinig zorgen.
Ik vroeg me alleen af waar de officiele instanties rekening mee houden bvb ivm belastingsbrief =
met einde wettelijke samenleving of adreswijziging (ik veronderstel het laatste).
We zullen nog voor een deel van 2010 samen moeten invullen en dan vanaf het andere deel van 2010 elk afzonderlijk. Alleen ... tot welke datum samen en vanaf welke datum elk alleen ? Op datum adreswijziging of stopzetting wettelijke samenleving (die nog moet gebeuren ...).
Ik vind het zelf een vreemde en verwarrende situatie en probeer nu wat duidelijkheid te krijgen om niet opnieuw tot verrassingen te komen staan ...