Apart wonen, zonder echtscheiding - rechten op gehuurd goed

Docent
Topic Starter
Berichten: 2

Apart wonen, zonder echtscheiding - rechten op gehuurd goed

#1 , 19 mei 2010 09:45

Mijn vrouw en ik gaan apart wonen, maar gaan (voorlopig nog) niet scheiden. We zijn gehuwd volgens het wettelijk stelsel (zonder contract).
Mijn vrouw blijft in onze huis wonen, terwijl ik een appartement huur. Heeft zij, vermits we gehuwd blijven onder het wettelijk stelsel, rechten op dat appartement? (Recht op toegang, sleutel, gebruik,...)

Alvast bedankt voor een reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2010 14:22

Neen

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 19 mei 2010 17:50

Mijn vrouw en ik gaan apart wonen, maar gaan (voorlopig nog) niet scheiden. We zijn gehuwd volgens het wettelijk stelsel (zonder contract).
Mijn vrouw blijft in onze huis wonen, terwijl ik een appartement huur. Heeft zij, vermits we gehuwd blijven onder het wettelijk stelsel, rechten op dat appartement? (Recht op toegang, sleutel, gebruik,...)

Alvast bedankt voor een reactie.
Het is aangeraden om een verzoek tot feitelijke scheiding op te stellen en dit voor te leggen aan de Vrederechter om aldus de toestemming te krijgen elk op een ander adres te wonen.
Gehuwden zijn namelijk tot 'samenwonen' verplicht en om apart te mogen wonen hebben jullie deze toestemming nodig.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”