Wat met lening op afbetaling en autofinanciering?

Rita2010
Topic Starter
Berichten: 2

Wat met lening op afbetaling en autofinanciering?

#1 , 17 mei 2010 11:12

Beste

Wie kan me helpen of raad geven?

Mijn vriend en ik woonden 8 jaar samen, zonder contract of dergelijke.
Zijn domicilie stond wel bij mij, maar het huis is mijn eigendom.
Ik ben een weduwe (sind 9 jaar) en heb mijn intussen ex-vriend leren kennen en hem onmiddellijk bij bij laten inwonen. Hij had destijds schulden (persoonlijke leningen) die voortvloeiden uit vorige relaties en wij hebben deze samen afbetaald. Hij heeft nooit betaald voor woning, wat destijds normaal leek. Sinds vorige week is hij weg en heeft hij zijn domicilie reeds verzet en woont nu bij een andere vrouw.

Vorig jaar hebben we samen een auto gekocht en hiervoor een autofinanciering aangegaan. De domiciliering hiervoor gaat van zijn rekening, maar alle verzekeringen en taxen staan op mijn naam. Nu wil ik graag de auto behouden en de lening voort betalen, maar wil zeker weten of hij dan geen aanspraak meer kan maken op die auto. Ik heb destijds ook mijn auto verkocht aan garage waardoor we een grote korting hebben gekregen bij garage. Wat kan ik hiervoor doen? En kan hij deze auto opeisen daar de lening van zijn rekening is gedomicilieerd?

Ook hebben we vorig jaar een persoonlijke lening aangegaan op beide namen, waarvan het geld intussen opgebruikt is. Deze domiciliering gaat wel van mijn rekening. Kan ik eisen dat hij ook de helft hiervan betaald? En zoja wat moet ik hiervoor doen?

In juli krijg ik afrekening van electriciteit, gas en water. Aangezien ik al alle jaren, sinds hij hier woont, heb moeten opleggen door het hoge verbruik, zal dit wellicht ook dit jaar opnieuw het geval zijn. Kan ik eisen dat ook hij hiervoor moet meebetalen? De afrekeningen en dergelijke staan wel allemaal op mijn persoonlijke naam. Wat moet ik hiervoor doen?

Zijn post komt ook nog allemaal bij mij toe, wat doe ik hiermee? Hij is niet van plan dit aan te vragen bij post om te laten veranderen. Hij wil dat ik alles inscan en doormail naar hem. Hij wil me zijn adres waar hij nu verblijft niet geven. Hij zegt dat ons leven samen een afgesloten hoofdstuk is.
Ik zit nu in financiele problemen en hij is weg en trekt zich van niets nog iets aan. Hij zei me ook omdat de auto hier bij mij is gebleven dat hij deze lening niet zal afbetalen.

Hij heeft zijn werk hier in de buurt opgezegd en is aan de andere kant van het land gaan wonen. Hij zal dus vermoedelijk de eerste maanden geen inkomen hebben...

Ik voel me gebruikt en geplunderd. Al mijn geld is intussen op en hij is weg. Wat kan ik doen?

Raad en hulp gevraagd aub...

Alvast bedankt!

Groeten,
Rita

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding