alimentatiegeld, afhankelijk van gezinsinkomen?

sanensem
Topic Starter
Berichten: 3

alimentatiegeld, afhankelijk van gezinsinkomen?

#1 , 16 sep 2006 08:17

Mijn lieve echtgenoot heeft bij zijn scheiding gedaan wat sommige goedbedoelde mannen doen. Hij heeft het huis en alles erin aan de kinderen gelaten.
Zijn ex-vrouw heeft hem een stukje uitbetaald maar in de verte niet de helft van de waarde.
Ondertussen heeft ze een nieuwe echtgenoot. En mijn man een nieuwe vrouw (ik dus).
Uit zijn eerste huwelijk heeft hij 2 kinderen. Samen met mij ook 2.
Hij betaalt trouw elke maand alimentatie voor de 2 oudste.
Nu verdient zijn eerste vrouw 3x meer dan hij (en dat was al zo bij de scheiding maar ja, die schuldgevoelens h?).
Wij hebben 2 modale inkomens.
Mijn vraag is niet: hoe komen we onder het alimentatiegeld uit want ik vind het maar correct dat hij meebetaalt. Maar wel: kunnen we dit bedrag laten aanpassen?
Bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 16 sep 2006 08:39

Vermits de echtscheiding achter de rug is, kunt u voor de onderhouds toelagen voor de kinderen terecht bij het vredegerecht.

In de optiek dat beide ouders moeten tussenkomen omtrent de kinderen, maar dat de ex buiten een drie maal hogere wedde, en ook nog de kinderbijslag krijgt en de kinderen fiscaal ten laste heeft, is er misschien een vermindering van de toelage mogelijk. U kunt dat proberen, maar persoonlijk geef ik het heel weinig kans tot slagen.

sanensem
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 16 sep 2006 08:44

Dank u voor de reactie!
Als ik geen relatieve zekerheid heb dat het inderdaad zou kunnen, ga ik geen problemen zoeken.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”