co ouderschap

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

co ouderschap

#1 , 15 aug 2006 22:46

Wij waren samenwonend,niet getrouwd en geen samenlevingscontract voor 5 jaar.Nu hebben wij 1 kind van 3 jaar en zij is nu 6 maand zwanger.Nu hebben we een discussie over het kind van 3 jaar.Zij wil dat ik hem maar zie om de 2 weekends,ik wil een week/week regeling.Het is combineerbaar met mijn werk en zo kan ik me ten volle geven voor m'n kind.Als wij nu niet overeen komen over het kind en er komen advocaten te pas...wat id dan de normale procedure??Moet ik aanvechten om het kind om de week te zien of is het mijn recht als "papa"?
Co-ouderschap,bi locatie...het is me allemaal een beetje te ingewikkeld :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 16 aug 2006 00:43

Als je de kinderen hebt erkent moet je niets doen voor co-ouderschap.
Dit is er dan immers reeds volgens de wet. Co-ouderschap is de plicht van beide ouders om zo goed mogelijk en maar best vermogen voor de linderen te zorgen.

voor de locatie van je kinderen kan je drie keuzes maken,
1) bij de moeder en jij bezoekrecht
2) bij jou en zij bezoekrecht
3) bi-locatie

Als jullie er onderling niet uitgeraken dan moet je daar idd voor naar de jeugdrechter. Die zal dan een beslissing nemen in het belang van de kids.
Houd er wel rekening mee dat de jeugdrechter het scheiden van de kinderen zoveel mogelijk zal vermijden. Hun belangen hebben voor hem/haar voorrang op die van de ouders.
Twee verschillende regelingen voor kinderen uit ??n gezin zal door de rechter niet zo snel goedgekeurd worden, daar dit de kinderen uit elkaar doet groeien.
Hij/Zij zal er de voorkeur aan geven de kinderen samen te laten blijven.
Dus probeer eerst om een regeling te vinden onder jullie twee, ik denk dat het in jou voordeel is om haar bi-locatie voor alle kinderen voor te stellen. Lukt dat niet ga dan pas naar de rechtbank en wel met de eis voor bi-locatie voor de drie kinderen en niet voor ??n.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#3 , 16 aug 2006 09:24

Het kind waarvan ze nu zwanger is zal niet worden herkend door mij(persoonlijke redenen!).Ik versta je visie van de rechter maar ik weet dat ze het financieel en emotioneel niet zal aankunnen,word daar ook rekening mee gehouden?

Reclame

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#4 , 16 aug 2006 09:55

Bedoel je dat de kinderen ten alle tijden moeten samen zijn....dus dat ik in de loop van de jaren m'n kind niet zal zien,of amper een paar uur in de week als het goed gaat?

Als ik het zo zie dan verlies ik de opvoeding van m'n kind.......maar mag er wel voor betalen!!tja,de vader en z'n rechten :( .

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 16 aug 2006 11:54

Nee de kids moeten niet altijd samen zijn, maar de rechter zal wel kijken naar een zoveel mogelijk samen opgroeien van de kinderen.
In geval van half broers/zussen kan de rechtbank daar soepeler in zijn, want jou kinderen hebben ook het recht jou te kennen.
De rechter kijkt naar het belang van de kinderen, niet naar die van de moeder of vader.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#6 , 16 aug 2006 22:34

bedankt sperwer voor alle hulp!!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”