uitkopen bij feitelijk samenwonen

leentje007
Topic Starter
Berichten: 1

uitkopen bij feitelijk samenwonen

#1 , 14 aug 2006 08:35

Hallo,

Vorig jaar in september heb ik samen met mijn vriend een appartement gekocht... Ik heb 2/3 inbreng en hij 1/3. Verder werd er een gemeenschappelijke lening aangegaan (fifty/fifty). Verder is er tontinne opgenomen in het contract . Nu is hij vertrokken en zou ik hem graag uitkopen.
Hoe zit het met het contract van de notaris....Dit zal herschreven moeten worden. Iemand enig idee wat dit gaat kosten ? Terug 10% op deel dat ik van mijn vriend uitkoop ?
En de lening bij de bank ? Herbelegging of is hier eventueel een andere oplossing ?

Alvast bedankt
Anneleen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 14 aug 2006 10:46

Je kan hiervoor gratis naar je notaris gaan.
Die heeft alle gegevens van je huis en lening en kan je dan ook beter antwoord geven op je vraag.
Hij kan je zelfs zeggen in duidelijke cijfers hoeveel het je gaat kosten.
Voor je lening kan het zijn dat de bank het bedrag te hoog vind voor jou alleen en zij je ex-vriend als borg houden. Maar ook dit kan je notaris je beter en juister uitleggen.

Dus bel je Notaris even op en maak een afspraak met hem voor deze zaak.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”