Samengesteld gezin met 2 huizen

wim_83
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Samengesteld gezin met 2 huizen

#1 , 17 apr 2025 07:37

Ik en mijn vriendin zijn recent gaan samenwonen in mijn huis.
Ik heb 2 kinderen , zij heeft 2 kinderen , alle kinderen zitten in 50/50 regeling , dus alles is perfect in balans.

Alle gemeenschappelijke kosten: water , internet , gas , elektriciteit, eten ( het dagelijks leven laat ons zeggen ) ... wordt 50/50 betaald.
(via gemeenschappelijke rekening )
Ik betaal alles van mijn huis ( kadaster, verzekering , ev. kosten )
Zij betaald alles van haar huis.

Zij verhuurt haar huis, maar wat met de huur opbrengst van haar huis ?
Mag zij dit volledig houden ? Krijg ik hier een deel van ?
Gebruiken wij deze opbrengst voor onze gemeenschappelijke kosten ?

Iemand advies aub ?
Of zijn er nog personen in deze situatie aub ?

thanks.

GB2702

#2 , 17 apr 2025 08:00

Niet juridisch maar ze betaald al 50% van de dagelijkse kosten buiten (onroerende voorheffing - verzekering en eventuele kosten. zij betaald dit van haar huis. Dus zou ik veronderstellen dat ze de opbrengsten van haar woning mag behouden daar jij daar niets aan inbrengt.

basejumper

#3 , 17 apr 2025 10:28

Gezien zij in jouw huis woont is het ook evident dat er een halve huishuur betaald wordt. Want buiten de ‘leefkosten’ wordt er geen kost voor gebruik woning betaald. Door het feit dat ze in jouw woning woont geeft het haar de kans om haar eigendom te verhuren. Om het principe wat duidelijk te maken : indien iemand 3 maand overwintert in Spanje betaalt die ook water, elektriciteit, nutsvoorzieningen, eten enz. Maar ook de huur van dat verblijf hè…. Of nog : stel dat jij je eigendom ook verhuurt en jullie zouden theoretisch elders wonen en huren : dan betaalt elke partner ook een halve huishuur…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”