samenwonende en kinderen

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

samenwonende en kinderen

#1 , 10 aug 2006 14:41

hallo,Ik en mijn ex waren sinds verlden week 5 jaar samen.We hebben een kind van 3 jaar op mijn naam en zij is zwanger van een tweede.Door dat ze werk en prive niet kon scheiden zijn er veel conflicten gekomen waardoor ze sinds 2 weken geleden het huis is uitgegaan.Ze blijft bij haar keuze om uit elkaar te gaan.We hebben samen een lening op een huis,die we in een 60/40 verhouding afbetalen.Sinds een 3 jaar heeft ze de ?ne depressie na de andere,geen tijd voor het kind etc,etc..Nu ben ik niet ongerust over haar en het huis maar wel over de kindjes,want zij "eist" dat ze de opvoeding van de 2 op haar neemt.Nu m'n vraag:is het zo als het op gerechtelijke stappen komt dat de kinderen op haar komen?of houden ze rekening met haar verleden(alhoewel ik dat niet kan bewijzen,doctors beschermen hun klanten toch??)?

ps:zij is bediende en ik ben havenarbeider.

bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 10 aug 2006 15:54

je kan aan de rechter vragen om eerst een medisch onderzoek te laten uitvoeren door een aangestelde arts.

Ga hiervoor wel even je licht opsteken bij je raadsman/vrouw.
Die kan je dan juist uitleggen hoe dat in zijn werk gaat en welke verlopige maatregelen je tot na uitspraak kan vragen.

Beroep van vader en/of moeder is van ondergeschikt belang.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#3 , 10 aug 2006 17:33

Klopt het dan dat de meeste kinderen naar de moeder word toegewezen?

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 10 aug 2006 18:15

Nee, er worden evenveel kinderen aan de vader toegewezen als aan de moeder als in bi-locatie. Dit word immers eerst grondig onderzocht door de rechtbank en die kijkt dan enkel naar het belang van de kinderen.

Wel is er binnen kort een wet die zegt dat bi-locatie moet voorrang krijgen op de rest.

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#5 , 10 aug 2006 19:46

bi-locatie??
Nu heb ik met m'n ex zitten praten,en zij wijkt niet..zij wil kost wat kost de kinderen hebben!Welke zijn de beste stappen die kan ondernemen?Kan er me iemand zeggen hoeveel ik voor de kinderen zal moeten betalen?zij verdient ongeveer 1300? en ik ongeveer 2000?.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”