Moet ik verplicht verder werken tot ik doodval?

JANPIETER
Topic Starter
Berichten: 53
Locatie: Spiere

Moet ik verplicht verder werken tot ik doodval?

#1 , 09 nov 2009 10:26

Nu mijn huwelijk op zijn laatste loodjes loopt, zie ik het niet meer zo goed zitten en voor het eerst in mijn leven denk ik eens aan mezelf.
Ik heb dus mijn aanvraag voor vervroegd pensioen ingediend, binnen drie maand is het zover, wandelen, vissen, muziek luisteren, de kids helpen met huiswerk, ze rondrijden naar de sportclub enzovoort.
Daardoor zakt mijn inkomen geweldig, tot op hetzelfde niveau als dat van mijn vrouw (toekomstige ex)
Zij ziet dat niet zitten en is van plan met alle mogelijke middelen mijn pensioensdromen te dwarsbomen en wil dat ik zo veel mogelijk verdien, zelfs zou ik moeten overuren kloppen en bijwerk doen.
Ze wil precies mijn inkomen in de hoogte jagen, zo hoog mogelijk.
Ik persoonlijk droom van meer vrije tijd en tijd voor de kinderen.
Heeft ze een gerechterlijke poot om op te staan?
En zal een rechter mij eventueel veroordelen om door te werken tot de laatste snik? Werken om alles af te geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1
Berichten: 258

#2 , 09 nov 2009 11:07

Dag Janpieter,

waarom gaat uw vrouw er überhaupt al van uit dat ze onderhoudsgeld zal krijgen? Als ik het goed begrijp werkt zij toch ook? Of gaat het over alimentatie voor de kinderen?
Indien het over alimentatie gaat voor de vrouw, dan zal ze, gezien het feit dat ze werkt moeten kunnen aantonen waarom ze niet kan toekomen met haar loon en waarom ze dan zelf niet méér kan gaan werken.
Indien U na jaren hard werken van uw Recht op brugpensioen gaat genieten, dan zal geen enkele rechter dit aanzien als strafbaar feit....da's toch al te gek!
De omstandigheden zijn zoals ze zijn: indien jullie samengebleven waren, dan had ze zich toch ook moeten neerleggen bij uw hoogstpersoonlijke keuze om te stoppen met werken?
In het slechtste geval zal ze zich maar kunnen beroepen op uw werkelijk inkomen (dus uw brugpensioeninkomen)!
Veel succes!

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 09 nov 2009 11:08

Het zou kunnen dat de rechter rekening gaat houden met uw vroegere inkomsten,laatste belastingsaangifte vb., als het gaat om een onderhoudsgeld te betalen, of bedoel je iets anders?

Reclame

hendrik1
Berichten: 258

#4 , 09 nov 2009 11:14

dag Lex,

ze heeft toch tijdens het huwelijk ook het genot gehad van dat inkomen.
In dit geval zijn de omstandigheden toch gewijzigd?

mvg

JANPIETER
Topic Starter
Berichten: 53
Locatie: Spiere

#5 , 09 nov 2009 11:21

Het gaat erom dat ze reeds de kassa hoorde rinkelen.
En nu onze inkomens quasi gelijk zijn valt haar financiele alimentatiedroom aan duigen.
Daarenboven heeft ze het vooral zeer moeilijk met het feit dat ik veel vrije tijd en beschikbaarheid opbreng voor de kinderen.
Ook het feit dat ze door haar jongere leeftijd en ander soort arbeidsovereenkomst nog minstens 20jaar zal moeten werken vooraleer met pensioen te kunnen gaan.
Natuurlijk heb ik geen enkel probleem om alimentatie voor de kinderen te betalen.
Ik wil gewoon anders en ontspannen gaan leven en van het leven beginnen te genieten er zijn andere zaken in het leven dan werken en sparen.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 09 nov 2009 11:58

dag Lex,

ze heeft toch tijdens het huwelijk ook het genot gehad van dat inkomen.
In dit geval zijn de omstandigheden toch gewijzigd?

mvg
Als zijn ex kan aantonen dat hij op vervroegd pensioen is gegaan om aan de onderhoudsplicht te ontsnappen dan zou die pre-pensioenboemerang wel eens terug kunnen komen...verder las ik op dit forum dat Janpieter nog een pak spaarcenten heeft en die wil beleggen in vastgoed...ook de huurinkomsten of de rente op spaar en beleggingsproducten kunnen in aanmerking genomen worden om na te gaan hoeveel hij 'eventueel' zou moeten/kunnen betalen aan zijn ex.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 09 nov 2009 12:10

En nu onze inkomens quasi gelijk zijn valt haar financiele alimentatiedroom aan duigen.
Dat is een uitspraak die voor u wel eens 'ferm' zou kunnen tegenvallen!

hendrik1
Berichten: 258

#8 , 09 nov 2009 12:14

hoi,

een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat je aan je ex een eenmalige vergoeding geeft: zo kan jij zelf toekomen met jouw pensioentje.
Mijn schoonbroer heeft dat zo gedaan met zijn ex: het huis heeft ze gekregen en hij hoeft nu maandelijks niks meer te betalen.

succes

JANPIETER
Topic Starter
Berichten: 53
Locatie: Spiere

#9 , 09 nov 2009 12:28

En nu onze inkomens quasi gelijk zijn valt haar financiele alimentatiedroom aan duigen.
Dat is een uitspraak die voor u wel eens 'ferm' zou kunnen tegenvallen!
Hoe bedoel je dit Lex?
Is het mogelijk dat bij twee gescheiden mensen met een identiek inkomen
er toch de een aan de ander iets zou moeten betalen?
Voor welk een reden?
Op basis van wat?

Je tekst zorgt bij mij voor een hartslag van 250bpm!

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#10 , 09 nov 2009 12:39

Hoe bedoel je dit Lex?
Is het mogelijk dat bij twee gescheiden mensen met een identiek inkomen
er toch de een aan de ander iets zou moeten betalen?
Voor welk een reden?
Op basis van wat?

Je tekst zorgt bij mij voor een hartslag van 250bpm!
Zie mijn uitleg van 11.58 u!

JANPIETER
Topic Starter
Berichten: 53
Locatie: Spiere

#11 , 09 nov 2009 12:56

Hoe bedoel je dit Lex?
Is het mogelijk dat bij twee gescheiden mensen met een identiek inkomen
er toch de een aan de ander iets zou moeten betalen?
Voor welk een reden?
Op basis van wat?

Je tekst zorgt bij mij voor een hartslag van 250bpm!
Zie mijn uitleg van 11.58 u!
Mijn eerste spaarboekske is een erfenis (daar kan toch niemand aan neem ik aan)
Mijn tweede spaarboekske is van voor mijn huwelijk (rekeninguittrekseltje van 15 j geleden heb ik nog)
Alle opbrengsten inclusieve de interesten die ik ooit had zijn allemaal op het gemeenschappelijk boekske gegaan.
Iets anders heb ik niet, alleen mijn pensioentje

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#12 , 09 nov 2009 13:18

Ik ben eens gaan grasduinen in uw berichten...u blijkt een pakhuis te hebben die u wil verhuren, van uw geboortehuis wil u studentenkotten maken...

http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=45536
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=50742

De huurinkomsten van uw projecten mag u alvast bij uw pre-pensioen optellen om te weten of uw inkomen nog even groot is als dat van uw 'toekomstige' ex...

En zoals ik al zei, thuis blijven met het idee van en nu moet ik niets meer betalen voor mijn ex...is geen goed idee (geweest)!

JANPIETER
Topic Starter
Berichten: 53
Locatie: Spiere

#13 , 09 nov 2009 13:33

Ik ben eens gaan grasduinen in uw berichten...u blijkt een pakhuis te hebben die u wil verhuren, van uw geboortehuis wil u studentenkotten maken...
En zoals ik al zei, thuis blijven met het idee van en nu moet ik niets meer betalen voor mijn ex...is geen goed idee (geweest)!
Huurinkomsten heb ik niet,de renovatiekosten waren dan toch veel te hoog, het gebouw staat gewoon leeg en wordt als garage gebruikt (voor onszelf) ik zal ze zoals mijn ouders gewoon nalaten aan mijn kinderen.

Maar als ik naar al uw argumenten luister, dan komen ze grotendeels overeen aan die van wat mijn vrouw zegt.
Pre-pensioen intrekken, doorwerken, gewoon getrouwd blijven, overuren en bijwerken tot ik doodval.
Werken en dokken.
Dan is iedereen tevreden.
T'is dat of gepluimd worden als een kieken

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#14 , 09 nov 2009 13:47

Zou het niet kunnen dat u vrouw zich ook al eens informeerde zodat onze argumenten overeenkomen?

U weigering om uw woningen te renoveren en te verhuren kan evenzeer een reden zijn om u een onderhoudsuitkering te laten betalen.

JANPIETER
Topic Starter
Berichten: 53
Locatie: Spiere

#15 , 09 nov 2009 13:59

Zou het niet kunnen dat u vrouw zich ook al eens informeerde zodat onze argumenten overeenkomen?

U weigering om uw woningen te renoveren en te verhuren kan evenzeer een reden zijn om u een onderhoudsuitkering te laten betalen.
Stop ermee Lex of ik spring nog door het venster :)

Die woningen waren van mijn ouders, die zijn nu van mij en later gaan ze naar de kinderen.
Huurinkomsten zullen nooit de renovatiekosten dekken, dat zegt de architect.
Tenzij mijn kinderen er later zelf willen inwonen ze zien maar.
K'zal thuis maar het braaf manneke spelen en zoals een goed afgerichte hond gaan werken.
Ondertussen, een paar jaar mijn financiele terugtrekking grondig voorbereiden.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”