Domiciliëring

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Domiciliëring

#1 , 17 apr 2023 09:22

Er komt een vriendin tijdelijk bij mijn dochter wonen, wat zijn de gevolgen als zij haar domicilie daar ook plaatst, kan dit nadelig zijn belastingmatig gezien, zijn er nog andere punten waarop moet gelet worden?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 17 apr 2023 09:33

Er komt een vriendin tijdelijk bij mijn dochter wonen, wat zijn de gevolgen als zij haar domicilie daar ook plaatst, kan dit nadelig zijn belastinmatig gezien, zijn er nog andere ounten waarop moet gelet worden?
Voor inkomstenbelasting gaat dat niets uitmaken, beiden blijven belast zoals voordien

Voor eventuele sociale uitkeringen maakt het wél uit
bvb uw dochter wordt werkloos, dan zal ze minder uitkering ontvangen want geen gezinshoofd als de vriendin wel werkt (en andersom ook)


Als de vriendin schulden heeft, of schulden maakt, kunnen de goederen op haar domicilie in beslag genomen worden en verkocht ... ook als ze van uw dochter zijn.
Er bestaat een lastige en vooral niet gegarandeerde procedure om die spullen (misschien) terug te krijgen, maar wie kan jaren later bewijzen dat hij zelf alles in huis kocht :?:

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 18 apr 2023 11:25

Maak een document op waarin staat dat u een bemeubelde kamer ter beschikking stelt voor een bepaalde periode.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 18 apr 2023 11:32

Maak een document op waarin staat dat u een bemeubelde kamer ter beschikking stelt voor een bepaalde periode.
Quid badkamer, keuken, etc?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”