19 jarige dochter weggelopen

AmyS
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

19 jarige dochter weggelopen

#1 , 15 apr 2023 08:08

Mijn 19 jarige dochter is midden in de nacht vertrokken met haar auto (heb ik voor haar gekocht en staat in haar naam), gsm, laptop en kleren.
Ze heeft geen briefje achter gelaten, geen berichten dat ze oké is.

De aanleiding, ze ging al maanden zo genaamd naar haar studenten job, maar in werkelijkheid werkte ze er niet meer en had een nieuw vriendje waar ze volledige zaterdagen naar toe ging.
Ze is nu 5 dagen weg en ik weet niet wat ik moet doen.
Ik bel of sms haar niet, ik dacht dat het beter was om haar de ruimte te geven en af te laten koelen.
Wat zijn mijn rechten en plichten? Wat zijn haar rechten en plichten?
Ze is student aan de hoge school.

Via haar gsm rekening kan ik zien dat leeft. Ik heb geen idee waar ze verblijft.
Als ik haar niet sms of contacteer kan dit later tegen mij gebruikt worden mocht dit juridische escaleren?

Als kind is ze altijd heel erg moeilijk geweest. Ze liegt over alles. Maar het ergste is dat ze steelt. Ik kan mijn handtas niet ergens laten staan, ze neemt er gegarandeerd geld uit.

Van haar zus steelt ze ook, geld, kleren etc. Als ze dan op betrapt wordt dan liegt ze alles bij elkaar....

Ik wil dat ze veilig is.... maar ik ben radeloos wat ik moet doen, zeggen...ik wil het niet erger maken maar er zijn grenzen....

LeenW
Berichten: 12840

#2 , 15 apr 2023 08:12

Uw dochter is volwassen en hoeft u geen verantwoording meer te geven. Als zij geen contact meer met u wil, is dat haar recht. Afwachten en zien waar dit heen gaat, lijkt mij hier het beste.

AmyS
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2023 08:57

Dankjewel voor je reactie - ik dacht ook iets forceren heeft geen zin. Maar makkelijk is iets anders

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 15 apr 2023 10:33

U kan wel aangifte doen bij politie dat dochter niet meer bij u woont en geen idee hebt waar ze is. Of dat u wel een idee hebt en dan kan u dat ook vermelden.
Aangifte kan gebeuren om ze af te schrijven of als al of niet onrustwekkende verdwijning aangegeven.
Bespreek dat zeker met de politieambtenaar.

Let wel zolang dochter bij u ingeschreven blijft mag ze in dat huis binnen.
Mogelijk hebt u nog kindergeld ? of groeipakket voor haar.
Staat ze nog op uw ziekenfonds enz enz

Als dochter toch afgeschreven wordt verander dan de sloten van de voor /achterdeur / garage ....
U kan ook alle abonnementen die niet op haar naam staan en welke door u betaald worden stopzetten.

AmyS
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 apr 2023 11:15

Hartelijk dank voor uw reactie! Echt ik ben heel dankbaar! Ik zal vanmiddag, ben even niet thuis, direct bij de politie aangifte gaan doen.

eylis
Berichten: 8842

#6 , 15 apr 2023 12:48

Aansluitend bij Franciscus: als u haar domicilie (op uw adres) bij de dienst bevolking laat uitschrijven, bent u ook beschermd tegen inbeslagname van uw goederen (meubelen, bezittingen) van uw woonst. Immers als zij schulden zou maken kunnen de schuldenaren inbeslagname vorderen als haar domicilie nog op uw adres staat.

AmyS
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 apr 2023 16:01

Heel hartelijk bedankt voor alle goeie adviezen. Ik ben juist bij de politie geweest. Politie heeft haar nieuwe vriend gebeld, ik weet nu waar ze verblijft. Ik heb haar aan de lijn gehad. Ze komt straks langs om te praten. Mijn bedoeling is niet dat ze thuis komt maar dat we het oplossen (wil haar ook best helpen) zodat er minimale communicatie mogelijk is. En hopelijk komt het verstand met de jaren.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”