hertrouwen

trouwerke
Topic Starter
Berichten: 1

hertrouwen

#1 , 21 jun 2006 22:35

Als gescheiden vrouw zou ik graag hertrouwen met mijn vriend. Hij komt uit een ouderwets katholiek nest en zijn ouders weten niet dat ik gescheiden ben. Hij is als de dood dat zijn ouders dit te weten zullen komen en mij dan niet meer zullen aanvaarden en hem zullen dwingen met mij te breken. Kan ik met hem hertrouwen zonder dat zijn ouders ook maar iets te weten komen? Wordt mijn huidige burgerlijke stand voorgelezen door de ambtenaar van de burgerlijke stand tijdens de huwelijksplechtigheid? Is mijn nieuwe burgerlijke stand dan opnieuw 'gehuwd' of 'hertrouwd'. Domme vragen misschien maar voor mij en mijn vriend o zo belangrijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 22 jun 2006 08:50

Wees gewoon eerlijk met uw toekomstige schoonouders. U trouwt toch met hun zoon, niet met uw schoonouders.

Vroeg of laat komen ze het toch te weten...en komt er gegarandeerd herrie van. Wat dan? Uw relatie 'weer' naar de knoppen?

Stel U zelf eens in de plaats. Wat zou het liefst hebben, dat men eerlijk is of dat men u wat 'voorliegt'?

Het is voldoende dat een kennis u 'deze keer meer succes' wenst, en het hek is al van de dam op uw trouwdag!

3399AAaa
Berichten: 818

#3 , 22 jun 2006 10:22

idd leugens komen altijd uit, en u wordt er ziek van.

Uw vriend dient ook zijn verantwoordelijkheid te nemen als hij u graag ziet.

YOU always walk alone!

Reclame

seppe
Berichten: 35

#4 , 22 jun 2006 13:42

trouwerke, in plaats van te zeggen dat je "een gescheiden vrouw" bent, kun je ook zeggen dat je "a pre-enjoyed lady" bent. Dat klinkt toch mooier, niet? :D

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jun 2006 13:44

Wordt mijn huidige burgerlijke stand voorgelezen door de ambtenaar van de burgerlijke stand tijdens de huwelijksplechtigheid?
Ja, dus mevrouw trouwerke, uit de echt gescheiden van ex-echtegenoot.
Is mijn nieuwe burgerlijke stand dan opnieuw 'gehuwd' of 'hertrouwd'. Domme vragen misschien maar voor mij en mijn vriend o zo belangrijk.
gehuwd

scorpioen

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”