Juridische bijstand bewindsvoerder

pietervdb
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Juridische bijstand bewindsvoerder

#1 , 07 mar 2023 08:36

Ik ben familiale bewindsvoerder over een persoon en er is onenigheid in de familie om deze persoon al dan niet te verhuizen naar een andere verblijfplaats. Ik als bewindsvoerder heb de knoop doorgehakt door de verschillende betrokken partijen te horen en heb hiervan een uitgebreid verslag opgemaakt met mijn beslissing. Echter één van de partijen is helemaal niet akkoord en is van plan om een advocaat te nemen en een procedure bij de vrederechter te starten. Mijn vraag is, kan ik als bewindsvoerder een advocaat nemen op kosten van de te beschermen persoon? Kunnen de kosten van de juridische procedure ook gebeuren op de beschermende persoon. Ik doe deze bewindsvoering volledig vrijwillig, ik krijg hier geen cent voor, dus het zou me raar lijken dat ik nu kosten moet maken om de stem van de te beschermen persoon te gaan verdedigen.

pietervdb
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2023 10:13

Het probleem heeft zich vanzelf opgelost, de partij gaat dan toch geen verdere stappen zetten en legt zich neer bij de beslissing

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 07 mar 2023 10:51

Lees vonnis bewindvoering dan maar eens na

Kan zijn dat u voor een verhuis vd beschermde persoon, goedkeuring nodig heeft van de vrederechter ...

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mar 2023 19:59

Gaat dit om een opname?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”