scheiding

belgique8
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

scheiding

#1 , 02 jan 2023 15:48

Geachte ,

Ik zou graag willen weten als er te alle tijden nog huwelijkse voorwaarden aangevraagd kan worden ongeacht de huwelijkse jaren.
Ik ben in 2007 getrouwd en heb altijd duidelijk gemaakt niet in gemeenschap van goederen te willen trouwen . Er is geen notarieel akte opgemaakt is dit noodzakelijk gezien het jaartal 2007 is ?
Wij hebben altijd alle eigen onderhoud ieder zelf bekostigd , alle aankopen van goederen zoals meubelen heb ik altijd betaald zonder bijdrage van mijn echtgenoot. Ook al mijn eigen onderhoud , kleding ,auto, benzine alles voor mezelf heb ik zelf betaald . Alleen het huis hebben we samen gekocht.
Wat is uw advies ?
Op uw antwoord wachtende verblijf ik ,

Vriendelijke groeten ,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jan 2023 16:24

U bent dus nu getrouwd volgens het wettelijk stelsel, begrijp ik?
Ik ben in 2007 getrouwd en heb altijd duidelijk gemaakt niet in gemeenschap van goederen te willen trouwen . Er is geen notarieel akte opgemaakt is dit noodzakelijk gezien het jaartal 2007 is ?

Dat u dit duidelijk hebt gemaakt (hoe en aan wie?) is niet relevant. Blijkbaar hebt u het toch gedaan. Om via stelsel van scheiding van goederen te trouwen, gaat dit inderdaad via de notaris.

In theorie kan dit nog op elke moment gewijzigd worden met akkoord van beide partners. Als er natuurlijk sprake is van een toekomstige scheiding, is de kans groot dat één van de partijen niet akkoord zal gaan.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”