Meubilair ex partner

Leentje95
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Meubilair ex partner

#1 , 29 okt 2022 05:57

Beste,

In 2020 had ik een relatie met een man uit West-Vlaanderen. Kort na zijn scheiding heb ik mijn domicilie bij hem geplaatst. Uiteindelijk ben ik 5 maanden later terug vertrokken wegens hij vreemd ging.

Echter in die periode heb ik spullen gekocht zoals kasten, afwasmachine, tv,...
Deze zijn allemaal bij hem gebleven omdat ik ze niet direct kon meenemen. Hij zou ze me vergoeden omdat hij anders met de kinderen niks had.

Tot op heden blijft hij me hierover voorliegen en heeft hij altijd wel een excuus staan waardoor het hem niet lukt om deze aan mij af te betalen of terug te betalen. Er zijn berichten waarin hij duidelijk akkoord gaat over de waarde terug te betalen.

Na onze breuk heeft hij met 3 andere vrouwen een relatie gehad, waarin hij de 2 andere ook enkel gebruikt heeft voor financiële middelen, later waren deze niet meer goed genoeg voor hem. Ik heb tijdens mijn verblijf bij hem geen huishuur of dergelijke moeten betalen, maar betaalde wel rekeningen die binnen kwamen en het eetwaar voor het hele gezin.

Hij heeft me zo ver gekregen om mijn auto te verkopen en met dat geld (omdat ik uitkering kreeg door te studeren) is hij bij mij gebleven tot dat het "op" was en thuis voor een groot stuk alles inorde was.

Hij heeft van mij ook een dure BBQ-smoker cadeau gekregen omdat hij deze zo graag wou, 3 maanden voor onze breuk. Deze heb ik ook proberen terug te vragen, maar daaraan blijft hij zich toch vastklampen. Hij zegt dat ik deze cadeau gedaan heb en dus deze niet kan opvragen. Ik dacht gelezen te hebben dat, omdat we zo kort samen waren (april 2020 tot begin oktober 2020) er wel de mogelijkheid was om deze ook terug te kunnen vorderen.

Ik heb rekeninguittreksels van bepaalde zaken maar helaas niet alles is via de kaart betaald. De uittreksels van wat cash betaald is lagen bij hem en heb ik tijdens mijn vertrek helaas niet meegenomen. Wat met de kaart betaald is kan ik wel aan geraken.

Is er nog de mogelijkheid om toch de spullen of de waarde hiervan terug te kunnen krijgen? Ik wil dit hoofdstuk graag afsluiten maar het blijft knagen aan mij...

Alvast vriendelijk bedankt,
Leentje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 29 okt 2022 13:08

U had (jammer genoeg) uw spullen meteen bij uw vertrek moeten meenemen. Immers: uw domicilie staat niet op dat adres, u was niet gehuwd. Nu, kan en mag u de woning niet meer betreden. U kan bewijzen dat de spullen van u zijn als u nog de aankoopbewijzen heeft. De mailberichten met zijn bevestiging dat hij de spullen zou vergoeden is alleszins een sterk punt. Dan kan u via de rechtbank (vredegerecht?) de vergoeding of de spullen vorderen. alleen is nog maar de vraag: heeft de andere persoon die spullen nog? Want als u hierover geen afspraken op papier hebt mbt de bewaring van uw goederen (en de eventuele opslagvergoeding, ja ook dat kan) dan had de andere persoon ook niet de plicht die in goede staat te bewaren. Kortom: u kan de vergoeding proberen te verkrijgen via gerechtelijke weg, maar de uitkomst (hoeveel) is niet zeker.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 29 okt 2022 15:23

Zal na een aangetekend schrijven waarin u redelijk in detail alles per datum en voorwerp met prijs alles aan hem doorstuurt en dat u indien geen reactie binnen X weken (vb 14 dagen) zaak naar bevoegde rechtbank ( idd vrederechter).
In uw betoog aan vrederechter geeft u de inhoud van het AS + alles wat u verder nog betaald (en wat u in de plaats hebt gekregen - verblijf in woning) hebt maar nu quasi dag per dag .
Probeer ook contact te nemen met andere benadeelden en laat hen hetzelfde doen.
Is trouwens allemaal naar vredegerecht van zijn woonplaats en VR kunnen jullie gezamenlijk doen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”