Eigenaar wagen.

Anoniempje_36
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Eigenaar wagen.

#1 , 07 aug 2022 08:12

Mijn ex had een wagen voor me gekocht, zonder lening en meteen volledig betaald. Alles staat op mijn naam, verzekering, nummerplaat, factuur... hij had hem wel betaald en we zijn hem samen gaan ophalen in de garage. Inmiddels zijn we uit elkaar gegaan en nu is mijn vraag of hij kan eisen dat de wagen naar hem gaat? Alsook of hij nu kan eisen dat ik hem volledig terug betaal aan hem als ik de wagen wil houden? Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anoniempje_36
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2022 08:39

Er is ook een overname geweest van mijn vorige wagen wat dus ook in de prijs is berekend voor de aankoop van de nieuwe wagen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 07 aug 2022 18:44

Beste

De wagen is eigendom van diegene die op de factuur staat. Volgens uw info van u dus. Ik weet niet in welke mate uw ex al dan niet gehuwd was met u en onder welk stelsel.
Als hij kan bewijzen dat hij een belangrijk deel van de betaling deed kan hij claimen dat uw vermogen zich verrijkt heeft met zijn bijdrage. Desgevallend kan hij vragen dat uw vermogen hem dat terug betaalt. Uw wagen blijft dan van u maar desgevallend compenseert u hem financieel.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Anoniempje_36
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 aug 2022 18:50

We waren niet gehuwd en woonden niet officieel samen.

iota
Berichten: 830

#5 , 08 aug 2022 10:04

Het was blijkbaar een geschenk en gegeven is gegeven.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 08 aug 2022 10:47

We waren niet gehuwd en woonden niet officieel samen.
Dan ziet het er slecht uit voor uw ex

Zelfs bij veel méér, geldt gegeven is gegeven

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220428_93866618

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”