Stiefmoeder verkoopt alles en gebruikt geld op

Ikbeneenpluskind
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stiefmoeder verkoopt alles en gebruikt geld op

#1 , 03 aug 2022 23:30

Mijn vader met dementie kocht samen met mijn stiefmoeder voor hun huwelijk een huis. Daarna trouwden ze in gemeenschap van goederen.

Mijn vader liet weten dat hij de euthanasieprocedure wenst op te starten.

In tussentijd merk ik dat er steeds meer geld van de rekening verdwijnt voor vernieuwingen in huis, reisjes voor haar, schenkingen aan haar kinderen om zelf een huis te kunnen kopen,...

Ook de zaken die mijn vader reeds in bezit had voor het samenwonen en dus voor het huwelijk eist ze nu reeds op. Er over praten met haar gaat niet.

Kan ik iets doen om mijn erfdeel veilig te stellen? Hebben jullie tips?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 04 aug 2022 10:31

Zoals in ander topic geschreven - samen met huisarts / advocaat zorgen dat vader onder bewind geplaatst wordt.

Wat de goederen betreft daar geeft / hebt u te weinig info over om daar een correct antwoord op te geven.

Zolang dat vader leeft en er geen vaststelling is van dementie door bevoegde personen kan u weinig doen.

Trouwens een erfenis wordt pas een erfenis bij overlijden. Daarvoor doet vader wat hij wil met zijn goederen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”