familiale ruzie

manuvanc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

familiale ruzie

#1 , 22 jul 2022 21:56

situatie:

wij hebben een schuur, in die schuur heeft mijn tante verbouwingen gedaan zodat zij elk jaar 1 maand daar kon komen logeren, zij woont in het buitenland. dit heet zij zo 10 jaar kunnen doen. dit jaar hebben we beslist dat zij niet meer welkom is vanaf volgend jaar. met alle ruzies en discussies als gevolg. zij verhuist uiteraard al haar persoonlijke spullen, wat maar normaal is. maar nu vraagt ze ons geld voor de verwarmingsketel die zij heeft laten plaatsen en voor de overblijvende stookolie. goed wetende dat zij nooit huur ofzo heeft moeten betalen.
die verwarmingsketel staat in een appart lokaal, en daar kan zij dus niet aan. zij vraagt dat wij die plaats vrijgeven zodat zij die ketel kan laten afbreken, maar dat laten wij niet toe. structurele materialen en toestellen moeten volgens mij altijd blijven staan, ook al zijn deze betaald door de huurder, in dit geval mijn tante die nooit huur heeft betaald.

hoe sterk staan we? familiale band met die tante bestaat voor ons niet meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 22 jul 2022 22:18

Gewoon negeren. Bij de vrederechter zal ze ws bot vangen. Vanuit het buitenland procederen is zonder advocaat niet te doen. Als je de brander nog gebruikt wel de keuring van brander en tank in orde houden.

Om een stookolietank te laten leegtrekken moet je betalen. Geen enkele tankreiniger betaalt voor stookolie die m moet komen weghalen …. Een tweedehands stookoloeketel is normaliter ook zo goed als onverkoopbaar (vergoedingske voor oud ijzer zal lager zijn dan de uitbreekkost.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”