Spaarrekening kind door pleegouders

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Spaarrekening kind door pleegouders

#1 , 13 mei 2022 19:35

Na 30 jaar kom ik erachter dat ik een spaarreking had van mijn overleden moeder en dat hier veel geld op stond kan ik dit terugeisen met welke bewijzen? De rekening op de bank werd afgesloten maar ik heb een hoop papieren gevonden die achtergehouden werden voor mij

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 15 mei 2022 10:05

Beste

Te weinig info om hier een zinvol antwoord op te geven. Graag uw verhaal en de feiten vollediger omschrijven. .over welk bedrag spreken we? Wie waren de pleegouders (verwantschap?) Zijn die gelden gebruikt in jouw belang of niet? Normaal houdt Vrederechter toezicht op besteding gelden minderjarigen die in pleeggezinnen zitten. Is dat niet gebeurd? Welke bewijzen heeft u? Banken hebben bewaarplicht 10 jaar. Na 30 jaar zal u daar niet veel bewijs meer vinden…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2022 11:33

Het was mijn oma en nonkel. Ik heb de afschriften en oude bankrekening gevonden ook oud spaarboekje. Kan ik hier nog iets mee

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2022 14:51

Het lijkt me verstandige om de topics van betrokkene samen te voegen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 15 mei 2022 21:10

Beste

Onmogelijk te zeggen. Je grootmoeder is waarschijnlijk al dood?
Vraag is ook : over welke som spreken we? En secundo : kan je aantonen dat die gelden niet in jouw belang zijn besteed? Als die gebruikt zijn om uitgaven voor jou te betalen ga je weinig kunnen claimen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mei 2022 10:19

Mijn nonkel had de volmacht over de rekening en het bedrag is 11.000 euro rekening van mijn moeder plus dan nog de spaarrekening van de pleeggezinnen dienst ik heb de afschriften.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#7 , 16 mei 2022 19:35

Sandra

Ik herhaal mijn opmerkingen :

- werd er geen toezicht uitgeoefend door de Vrederechter? Indien ja dan is er geen reden om dat in vraag te stellen
- kan u aantonen dat die gelden ten onrechte gebruikt werden? Als de gelden gebruikt werden in het belang van de eigenaar is er ook weinig reden om iets aan te klagen.
- U zal dus moeten kunnen aantonen dat u benadeeld bent en dan nog…
- ik ken evenmin de verjaringstermijn in deze
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”