EX LIEFJE

djmorgan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

EX LIEFJE

#1 , 03 mei 2022 13:57

ik ben 4 maand samen geweest met een meisje en ze heeft ook bij mij gewoond even. ze heeft me van alles cadeau gedaan en geeft me ook bepaalde meubels cadeau gegeven omdat ze wist dat ik in collectieve zat . nu is die relatie gestopt en eist ze ales die ze cadeau deed terug ik had zelfs mijn vorig bed weg gedaan omdat ze het hare er wou zetten . als ze alles meepakt wat ze cadeau deed zitten ik en mijn zoontje van 7j zonder bed of iets . ze is hier niet ingeschreven geweest haar domicillie heeft hier dus nooit op dit adres gestaan . nu eist zij alles terug . kan ze dit zomaar terug eisen en mag zij hier zomaar binnen komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 03 mei 2022 14:02

Gegeven is gegeven, tenzij u misbruik hebt gemaakt van de situatie.

Indien niet gedomicilieerd, hoeft u ze niet binnen te laten. Indien er nog spullen van haar staan, kan u deze buiten teruggeven.

Meeboohh
Berichten: 50

#3 , 03 mei 2022 14:07

Als ex facturen heeft van die spullen en u niet kan bewijzen dat ze die effectief aan u cadeau gedaan heeft wordt het wel moeilijker. het is niet omdat uw ex haar spullen in uw huis plaats tijdens haar verblijf dat ze u die cadeau gedaan heeft

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 03 mei 2022 20:12

Als ex facturen heeft van die spullen en u niet kan bewijzen dat ze die effectief aan u cadeau gedaan heeft wordt het wel moeilijker. het is niet omdat uw ex haar spullen in uw huis plaats tijdens haar verblijf dat ze u die cadeau gedaan heeft
facturen bewijzen alleen wie wat betaald heeft en zijn op zich nog geen bewijs van eigendom

als topic starter nog maar simpelweg 1 bericht heeft dat hij X Y Z kado krijgt staat zij zo goed als nergens meer, immers bezit telt als eerste bewijs van eigendom

eylis
Berichten: 8841

#5 , 03 mei 2022 21:59

Ex is niet gedomicileerd op uw adres. Zoals hierboven reeds aangegeven: bezit is bewijs van eigendom en ten tweede: ze heeft uw woning verlaten met achterlating van enkele spullen. Was daar een afspraak over termijn en stockeringsvergoeding over gemaakt? Wellicht niet, dus kan men redelijkerwijs kan men aannemen dat het achterlaten van de cadeau's en spellen de bedoeling was. Er is ook de regel die aangeeft dat elke eigenaar zijn eigendommen moet beheren als een goed huisvader. Men kan de persoon waar men zijn spullen achterlaat niet verantwoordelijk achten voor de bewaring ervan. Maw: u had die spullen niet eens moeten bewaren én u moet haar niet toelaten in uw woning.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”