Kind dat bij ons gewoond heeft

Tinyke43
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kind dat bij ons gewoond heeft

#1 , 09 mar 2022 13:26

Gedurende 3 jaar heeft het vriendinneke van onze zoon bij ons gewoond terwijl haar adres nog bij de mama stond en die netjes kindergeld en dergelijke bleef ontvangen …
Wijzelf hebben dat kind hier laten wonen omdat ze ruzie had met haar mama en geen geld gevraagd omdat ze nog naar school ging .
Sinds een paar weken zijn mijn zoon en zijn vriendin uit elkaar en doet die haar mama onze zoon den duvel aan …
Nu was mijn vraag of ik iets kon doen ivm het feit dat ze al die tijd hier woonde en de mama nog alles opstreek ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 09 mar 2022 14:10

Wat bedoelt u met "de duvel aandoen"? Anderzijds: heeft u gedurende die jaren aan de moeder een vergoeding gevraagd voor het verblijf van haar dochter bij u? Indien niet, gaat men er van uit dat u stilzwijgend akkoord was dat u dat gratis deed.

Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2022 18:58

Relaties gaan nu eenmaal stuk. Nu pas ineens vergoeding vragen voor de afgelopen 3 jaar is niet realistisch.

Alleen al spreken over “vriendinneke” toont alleen je eigen frustratie. Laat het los.

Reclame

Tinyke43
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2022 06:18

Het gaat mij helemaal niet over een vergoeding krijgen voor de tijd dat ze bij ons gewoond heeft hoor …
Ik wist al helemaal niet dat ‘vriendinneke’ tegenwoordig al verkeerd begrepen kon worden …
Mijn vraag was of het zomaar kan dat haar kind 3 jaar ergens anders heeft gewoond en ze netjes kindergeld enz heeft gekregen ?

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#5 , 10 mar 2022 14:16

"Nu was mijn vraag of ik iets kon doen ivm het feit dat ze al die tijd hier woonde en de mama nog alles opstreek ?" --> je kon toen ze bij jullie kwam wonen met haar moeder spreken ivm financieën. Nu kan je niet opeens eisen gaan stellen.

"Mijn vraag was of het zomaar kan dat haar kind 3 jaar ergens anders heeft gewoond en ze netjes kindergeld enz heeft gekregen ?" --> u hebt dit zelf toegelaten gedurende 3 jaren.

Maar als het niet gaat over het verkrijgen van een vergoeding voor de tijd dat ze bij u gewoond heeft en ze nu vertrokken is, wat wilt u dan wél?

BeVe
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 mar 2022 14:55

Ik denk dat je weinig kan doen aangezien je zelf zegt dat de vriendin nog bij haar moeder gedomiciliëerd stond gedurende die periode. Dus officiëel woonde ze nog bij haar moeder en logeerde ze gewoon bij jullie, met toestemming van alle betrokken partijen.
Om nu retrograad te gaan aantonen dat het allemaal anders was, gaat moeilijk zijn.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”