Verplicht samenwonen?

McRobbedoosje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verplicht samenwonen?

#1 , 12 feb 2022 11:51

Hallo allemaal,

Ik zit met enkele vragen ivm domicilie adres.

Ik heb een eigen woonst gekocht waar ik samen met mijn kinderen woon.
Mijn partner had een eigen woonst maar deze is door een gerechtelijke verkoop verkocht. De schulden waren miniem, dus hij houdt hier redelijk veel aan over.

Nu is het zo, wij hebben een gezamenlijke zoontje, maar door zijn problematiek de afgelopen jaren is hij zijn rechten en ouderlijk gezag kwijt geraakt voor zijn zoon. Op preciezer te zijn, hij had een drugs probleem.

Nu is hij 1 jaar clean en heb ik met hem een lat-relatie. Gewoon om het feit van herval is mogelijk, alles is nog te vroeg om al grote stappen te zetten naar samenwonen of iets dergelijks. Ik wil mijn woning als veilige cocon behouden moest een herval gebeuren.

Hij blijft hier af en toe slapen, ik hou ook wel van mijn vrijheid en rust. Dat is dan ook weer het voordeel aan een lat relatie.

Aangezien zijn woonst verkocht is, hij niet meteen met het geld iets kan kopen omdat hij nog een jaar op een zwarte lijst staat. Stelde een vriend hem voor om bij hem in te trekken. Dit vooral als sociale controle ook om zo goed mogelijk een herval te vermijden. Moest mijn partner iets gaan huren, wat financieel wel kan, dan zit hij nog altijd alleen daar, of hij zit er nooit en het is weggegooid geld. En de eenzaamheid is voor hem de afgelopen jaren de boosdoener geweest ik zijn drugsproblematiek.

Nu kwam de wijkagent kijken naar zijn woonst bij zijne vriend. Zijn kleren, zijn pc, zijn persoonlijke spullen liggen allemaal daar. En toch komt dit wijkagent binnen en zegt meteen zonder kijken. Gij woont hier niet he. Gij hebt een relatie met - - - en als ge een relatie hebt dan moet je daar maar gaan wonen.... Met direkt de dreiging erbij van 'riskeert mij niet te naaien want ik naai u terug'. Dan begon hij over onze zoon, 'en waar slaapt die dan'. Ja zegt mijn partner ik heb geen ouderlijk gezag meer dus die verblijft hier nooit'. Toen begon de wijkagent van en das een leugen en dat is niet waar. Hele drama. Nu krijgt hij 2 maanden de tijd om, of iets te huren of om zich in te schrijven bij mij.

Ik wil dit absoluut niet! Kan een wijkagent bepalen in hoeverre wij een officiële relatie moeten aan gaan of een lat-relatie?

Nu hebben wij wel een vermoeden waarom ze zo moeilijk doen.

Nu hij van de drugs af is, vroeg mijn wijkagent namen van zijn dealers en mensen uit het wereldje. Maar hij wil gewoon geen namen noemen ivm onze veiligheid. 'ja dit kan anoniem ook zei hij' maar niks is anoniem, overal zitten snitches en als iemand in het dossier kan kijken en mijn partner zijn naam ziet staan zijn we niet meer veilig.

Nu blijkt dat mijn wijkagent, de andere wijkagent al had gezegd van die heeft een relatie met - - - dus die woont niet daar bij zijne maat....

Ik heb zelf mijn leven opgebouwd, alles financieel alleen bekostigd, een veilig thuis voor mijn kinderen gecreeert en nu gaan zij even zeggen dat ik dat moet opgeven omdat zij vinden dat wij geen lat - relatie mogen hebben.

Stel je maar eens voor dat mijn partner hervalt en zijn adres hier staat.... Ik krijg hem de eerste maanden niet buiten... Ook al is hij nu op het goede pad, is hij een goede vader, heeft hij een vaste job, ... Toch lijken ze hem nu te willen naaien omdat hij geen namen wil noemen.

Ik ben nu ontzettend bang voor controle. Hier ligt niets van hem, maar zoals ik al zei hij verblijft hier af en toe en slaapt hier af en toe, niet dagelijks! Maar ze moeten maar eens net binnen vallen als hij hier die ene nacht is....

Wie kan mij na dit lange verhaal vertellen wat we kunnen doen? Of dit zomaar allemaal maar kan dat een wijkagent zich in mijn privé relaties gaat moeien, en dat iemand niet bij zijne maat mag wonen om de kosten te delen en te drukken en zo niet zijn geld aan een huur moet buiten gooien.

We zijn ten einde raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 12 feb 2022 13:38

Zo te lezen , puur machtsmisbruik van wijkagent . ( niet alleen de domicilie kwestie , maar ook het oprakelen van die persoon zijn verleden en het betrekken van het zoontje - zoiets wordt intimidatie genoemd -- filmen of geluidsopname van maken als het nog eens voorvalt ) .
Spreken met korpsoverste .
Uw vriend moet het grootste gedeelte van het jaar aanwezig zijn ( wonen ) op zijn domicilie adres , en dit kunnen aantonen met alle mogelijke middelen .
Als dat zo is , volhouden en blijven aandringen .
Gemeente is VERPLICHT iemand in te schrijven daar waar die persoon zich regelmatig ophoudt . ( zij het nu bij een vriend of in een caravan ) .
Welke relatie uw vriend heeft met u gaat niemand aan , maar het regelmatig blijven slapen kan een bezwarend element zijn in zijn aanvraag .
Zie : https://www.belgium.be/nl/huisvesting/v ... lijfplaats
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”