Uithuiszetting dochter

Jurgen74
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting dochter

#1 , 28 jan 2022 19:06

Beste allen,

Ik heb een vraag over een uithuiszetting.
Ik ben bij een advocaat langsgeweest om te informeren hoe die procedure gaat. Het bedrag voor deze procedure (2000 euro) is me momenteel nogal veel.
Ik heb dan ook de vraag of ik de familiale verzekering hiervoor kan aanspreken? Hierin zit toch ook rechtsbijstand.
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 28 jan 2022 20:52

Neen familiale verzekering sluit in het algemeen alle soorten van overeenkomst uit.
Hoe oud is dochter? Let wel indien nog vb studerend bent u sowieso onderhoudsplichtig.

Waarom moet dochter buiten?
Is iets wat u eventueel zelf kan doen.

Jurgen74
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2022 20:47

De dochter is al dik 1 jaar onhandelbaar. Niet naar school, agressief naar moeder toe. Gooien met meubilair, psychisch iemand proberen te breken. Nu hadden we al het vermoeden dat ze drugs gebruikt. Vorige week betrapt op de kamer met cannabis. Alles in huis wat los zit en geld opbrengt verdwijnt. Sigaretten verdwijnen sneller dan ze in huis komen etcetera. De toestand in huis is hierdoor constant gespannen en dit brengt na lange tijd ook relationele spanningen mee. Ze is ondertussen officiëel gestopt met school, maar werken denk ze nog niet aan.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 02 feb 2022 09:05

Maar toch is de vraag naar haar leeftijd belangrijk. Meerderjarig: u dient klacht in bij de politie dat uw dochter thuis verbaal agressief is, steelt, meubilair vernietigt en drugs gebruikt. Ze zal verhoord worden en wellicht volgt er een onderzoek. Ze kan voorwaarden opgelegd krijgen en opgevolgd worden.
Uw dochter is minderjarig: u kan eveneens klacht neerleggen bij de politie voor een (VOS) verontrustende opvoedingssituatie (cfr agressie, stelen, schoolverzuim en cannabisgebruik) de jeugdonderzoeksrechter start dan een onderzoek en kan maatregelen voor de dochter uitwerken. Hoe sneller men dit aanpakt, hoe efficienter kunnen de maatregelen de problemen oplossen.

Jurgen74
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 feb 2022 19:48

Hallo Eylis,

Bedankt voor de info. De dochter is 18.
Ik heb op de website van het vredegrecht een formulier gevonden voor uithuiszetting. Ga het van het weekend eens bekijken.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 02 feb 2022 19:54

En wat gaat u de vrederechter vertellen?
Welke effectieve bewijzen hebt u? PV's van politie - doktersatttesten - brieven van school enz enz
Quid met de wederzijdse onderhoudsplicht....

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#7 , 02 feb 2022 21:03

Beste

De rechtsbijstand in een familiale verzekering is aanspreekbaar voor zover uw aansprakelijkheid betrokken zou zijn in een verzekerd schadegeval. Dat is hier duidelijk niet het geval.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jurgen74
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 feb 2022 16:52

Ik ga van het weekend het verzoekschrift invullen. Ik heb de nummers van de pv's opgevraagd (16 op 1,5 jaar) de nummers van meldingen (6 op 1,5 jaar). Foto's van aangebrachte schade, berichten van WhatsApp, messenger toevoegen waarin we worden uitgemaakt voor alles wat je je maar kan bedenken.
Is dit voldoende? Ik heb ook beelden dat ze vanalles steelt in huis,aar weet niet of ik deze mag gebruiken.

Jurgen74
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 feb 2022 16:53

De onderhoudsplicht word gedeeld door de moeder (mijn vriendin) en de vader. Maar als dit rust in huis brengt nemen we dit er wel bij.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”