Verkoop bij vluchten echtgenote

NicoW76
Topic Starter
Berichten: 15

Verkoop bij vluchten echtgenote

#1 , 06 jan 2022 13:36

Beste allen,

Mijn echtgenote is bijna 3 maanden weg uit Belgie en terug naar haar geboorteland in het verre oosten.
Vooraleer zij vertrok heeft ze mij en mijn familie geld (duizenden euros) geleend om enkele problemen op te lossen met de belofte om deze gelden binnen de maand terug te betalen.
Nu, doordat zij niet terugbetaald heeft ze mij in een financieel lastig parket gebracht waardoor ik het huis wellicht niet meer alleen kan redden omdat ik achterstal op de hypotheek heb. Ik ben zelfstandige en door corona zijn mijn inkomsten de laat maanden gehalveerd.
Eveneens laat zij haar 2 kinderen bij mij achter zonder ze ook maar 1 keer gebeld te hebben in de afgelopen 3 maanden.

Is er in de wet een mogelijkheid die me toelaat deze woning zelf te verkopen zonder de handtekening van mijn echtgenote indien deze gevlucht is en niet meer bereikbaar is ? Of welke maatregelen kan ik nemen in deze situatie. De woning staat op beiden namen en is in gemeenschap binnen het huwelijk.

Mvg,

Nico

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 06 jan 2022 15:52

Ik begrijp uit uw mail dat de kinderen niet van u, maar van uw echtgenote zijn uit een vorige relatie? Neemt uw echtgenote nog regelematig (telefonisch of per mail) contact op met u? Weet u op welk adres zij zich bevindt? Indien u sedert lange tijd niets meer hoort van uw echtgenote zou ik eerst een PV ivm "gezinsverlating" laten opstellen bij de politie. Vergeet ook niet te melden (als dat zo zou zijn) dat ook de kinderen van uw echtgenote hier achtergelaten zijn.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”