Kinderwens lat relatie

Chiara1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Kinderwens lat relatie

#1 , 12 nov 2021 13:47

Ik zit momenteel in een lat relatie. Ikzelf heb 1 kind uit een vorige relatie. Mijn partner heeft geen kinderen en geeft Soms aaneengesloten te willen. Soms denk ik aan kinderen. Is dit enkel mijn biologiese klok die tikt, ben er al 37.
Hoe kan je in een lat relatie een baby opvoeden? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Of iemand kent die zich in deze situatie bevindt?
Ik heb al 1 kind in een gebroken relatie en wil dit niet nog eens.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 14 nov 2021 15:11

Uw vragen situeren zich eerder in een sociomaatschappelijke en opvoedingscontext. Hier vindt u eerder juridische antwoorden. Kinderen in een latrelatie kunnen alle rechten krijgen zoals in een klassieke relatie (huwelijk of samenwonend) In dat geval komt bij de geboorte-aangifte de partner mee om zijn vaderschap te laten vastleggen. Over de familienaamkeuze beslissen de ouders samen. Indien men het niet eens geraakt over welke naam, worden de twee familienamen gegeven.

Evi (Odos)
Berichten: 353
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 14 nov 2021 20:02

Het is alleszins best om hierover vooraf uitgebreide afspraken te maken en ook officieel op papier te zetten. Een bemiddelaar, mogelijk ook een advocaat of notaris, kan je hierbij helpen.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”