Raadgeving koppel dat uit elkaar gaat.

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Raadgeving koppel dat uit elkaar gaat.

#1 , 17 okt 2021 19:45

Hallo, er is opnieuw raad nodig voor een vriendin.
We wonen hier in de straat nu 20 jaar en kennen haar en haar vader bijna net zo lang.
Haar vader kon geen lening krijgen, te oud, toen werd er een huis gekocht op naam van de dochter.
Officieel heeft zij dus een woning, waar haar vader woont.
Zijn honden zijn er niet meer, behalve 1 die nu 19 jaar oud is, de kat is ook al een oudje, er komen geen dieren meer maar de hygiëne is onvoldoende om de dochter en kleindochter op te vangen.
Wij kunnen dat tijdelijk wel doen, we zijn maar met ons twee.
De partner kocht een huis, waar ze samen woonden, dat huis staat op zijn naam natuurlijk.
Deze flirt met iemand op het werk, en wil zijn partner er uit.
We hebben vast aangeraden aan haar om er te blijven, beide moeten de zorg van het kind verzekeren, en als ze zelf weggaat verliest ze haar rechten denk ik.
Iets huren is te duur, beide werken in een sociale werkplaats, en zijn in dat huis gestart via begeleid wonen.
Zelf speel ik met het idee een huisje te kopen als mijn ouders er niet meer zijn en te verhuren, maar dat kan ik nog niet.
Op mijn 50 kan ik waarschijnlijk geen lening meer afsluiten, hoewel ik een eigen woonst heb, een stuk bouwgrond en een stuk landbouwgrond.
De overbuur zijn apartement (woning met 2 apartementen) staat te koop, ook hij is onzeker.
Deze woning zou ik eventueel nu willen kopen, en beide mensen kunnen daar wat mij betreft aan een gunsttarief huren, en wat mij betreft mogen deze apartementen hun eigendom worden ook.
Dat zou ideaal zijn, voor beide vrienden, en voor mij.
Ziet iemand een pad in dit bos?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 17 okt 2021 20:05

Gelieve geen drie of vier verhalen/onderwerpen dooreen te mengen.
Wat u schrijft is totaal onbegrijpelijk.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 okt 2021 20:19

Een vraag zonder voorgeschiedenis brengt ook weinig op he, nu kan ik refereren naar bericht 1.
Vraag 1, wat kan mevrouw en haar dochter doen als haar partner waarmee ze gehuwd is haar er uit wil zetten?
Get huis staat op zijn naam.
Wat mijn optie's zijn zal ik dan binnen 5 dagen kunnen vragen maar dat zal ik er dan moeten bijnemen.
Vangt u haar op tot ik aan mijn eigen optie's toe ben?

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2021 09:39

Als zij gehuwd zijn kan de partner haar niet zomaar uit huis zetten. Sowieso verloopt dit via de vrederechter en gaat hier veel tijd over

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 okt 2021 16:49

Ze zoekt inmiddels een apartement, en hoopt dat haar partner zich binnen x manden bedenkt, daarom wil ze geen olie op het vuur.
Ze zoekt al een huurapartement.
Maar als ze vrijwillig vertrekt, wat zijn dan de gevolgen?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”