Inkopen huis partner

Virgil
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Inkopen huis partner

#1 , 18 aug 2021 11:32

Even kort samengevat:
Mijn vriendin en ik zijn nu 1j 3m samen. Na enkele maanden in onze relatie heeft zij een huis(je) gekocht, dit om totaal te renoveren (ze was al op zoek). Ikzelf huur een appartement.
Nu zijn we aan het kijken of ik mij op één of andere manier kan inkopen.


We zien de vele voordelen in van het inkopen:
  • Verbouwingswerken zullen veel sneller vooruitgaan en nu we meer budget hebben kan het ook ineens grondiger en beter
  • Zij woont nu bij mij in (tijdens de verbouwingen), en dus ga ik sowieso bij haar wonen als het huisje af is omdat we toch al maanden samenwonen, en het zou dus meer aanvoelen als het 'onze'
  • Haar lening is op 25j, en samen zouden we kunnen afbetaald hebben op 10j

We hebben navraag gedaan bij de notaris, maar zoals we al dachten moet ik meer dan 10% notariskosten/registratiekosten etc. betalen op mijn deel.
Dit vinden we heel zuur, want mijn vriendin heeft dit al betaald op het volledige bedrag. Dit vinden we dus weggegooid geld...
We weten dat trouwen voordeliger zou zijn, maar dit voelt nog zeer onwennig aan...
Is er een andere oplossing? Kunnen wij iets op papier zetten op één of andere manier? Stel dat er ooit iets gebeurt, of we gaan toch uit elkaar, dat we alletwee niet bedrogen uitkomen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding