Spullen van ex

Wiestje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Spullen van ex

#1 , 08 jul 2021 23:49

Mijn ex woont nu al bijna een jaar niet meer bij mij, maar haar spullen staan hier nu nogsteeds, ik heb al eens navraag gedaan en ze zou wettelijk gezien haar spullen stilzwijgend vrijwillig hebben achtergelaten, maar zij heeft mijn tv wel meegenomen en ze verplicht mij van al haar spullen te brengen voor ik mijn tv terug krijg, maar door corona had ik geen geld voor iets te huren voor de spullen te brengen en nu door mijn werk heb ik geen tijd. Wat kan ik met deze spullen doen dat wettelijk blijft, maar dat ze toch mijn huis uit zijn? zoals, mag ik deze spullen gewoon verkopen of naar het containerpark brengen zonder dat ik hier problemen mee kan krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 09 jul 2021 10:06

Aangezien de spullen al een jaar bij u zijn achtergelaten, mag u ermee doen wat u wil.
Maar als zij uw tv al een jaar in bezit heeft, kan ze daar ook mee doen wat ze wil.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 09 jul 2021 16:57

of u moet haar aangetekend in gebreke hebben gesteld en alzo een einde hebben gemaakt aan het gebruiksrecht tegen datum X.Y.2021.
Bij niet teruggeven kan het evolueren naar een misbruik van vertrouwen / oplichting..
Ineens aan toevoegend vermoedelijk SEPO door parket wegens geen prioriteit.

Reclame

lukasi
Berichten: 1140

#4 , 09 jul 2021 19:23

Koop nieuwe tv en laat het los

Wiestje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jul 2021 00:34

Koop nieuwe tv en laat het los
het gaat hier onder andere over een bed en een aantal duurdere spullen van haar en het gaat er mij om dat het gewoon respectloos is van haar toen ze vertrok van mijn tv mee te nemen en mij te verplichten van haar spullen te brengen inruil voor mijn tv, ipv dat ze haar eigen spullen meepakt.

Wiestje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2021 00:45

of u moet haar aangetekend in gebreke hebben gesteld en alzo een einde hebben gemaakt aan het gebruiksrecht tegen datum X.Y.2021.
Bij niet teruggeven kan het evolueren naar een misbruik van vertrouwen / oplichting..
Ineens aan toevoegend vermoedelijk SEPO door parket wegens geen prioriteit.
Enkel berichten via een platform en dan is het enkel van ik die vraag wanneer ze haar spullen kan komen halen en zeg wanneer ik kan en zei die antwoord met dat ik ze maar moet komen brengen of dat ze anders mijne tv gaat verkopen, ook is er duidelijk gemaakt en weet ze dat natuurlijk, dat ik geen enkele mogelijkheid had en heb om die spullen te brengen oa dat ik geen adres krijg waar ik ze naartoe moet brengen tot financieel niet mogelijk om iets te huren voor de spullen te brengen, terwijl dat de personen waarbij ze inwoont een auto + remorque ter beschikking hebben en dus geen enkel probleem is voor die mensen het te laten komen halen, ik heb zelfs al voorgesteld dat ik 50 euro overschrijf voor de naft te betalen en dergelijke, maar het is zij die zo moeilijk doet.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 10 jul 2021 09:28

Laat haar weten via eender welk kanaal als u geen adres hebt dat ze 14 dagen de tijd heeft om haar spullen te komen halen of dat u anders de zaken wegens ( bezit is eigendom) als verworven zal beschouwen en desnoods zal verwijderen en dat de TV wat u betreft ook naar containerpark mag.
Wat u daarna met uw spullen doet is uw zaak.
Geef haar wel enkele data dat u thuis bent en dat ze uiteraard dan TV kan terugbezorgen.
Na 14 dagen is het voor beide dan einde verhaal.

En inderdaad laat het los.

Wiestje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 jul 2021 11:19

Laat haar weten via eender welk kanaal als u geen adres hebt dat ze 14 dagen de tijd heeft om haar spullen te komen halen of dat u anders de zaken wegens ( bezit is eigendom) als verworven zal beschouwen en desnoods zal verwijderen en dat de TV wat u betreft ook naar containerpark mag.
Wat u daarna met uw spullen doet is uw zaak.
Geef haar wel enkele data dat u thuis bent en dat ze uiteraard dan TV kan terugbezorgen.
Na 14 dagen is het voor beide dan einde verhaal.

En inderdaad laat het los.
Dat heb ik al meerdere malen gedaan, gezegd dat ze tot dan tijd heeft om er een beetje druk onder te zetten en hopen dat het werkte, maar blijkbaar zijn haar spullen dus al goei maand van mij dan. bedankt!

Franciscus
Berichten: 38592

#9 , 10 jul 2021 13:01

Nog vergeten te vragen ' mijn ex ' als in gehuwd - wettelijk samenwonend al of niet met notarieel contract of feitelijk samenwonend?
Huurde jullie beide contractueel dus samen een woonst dus staan jullie beide op huurcontract?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”