Afsluiting Farys, huisgenoot verhuisd

HM20
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Afsluiting Farys, huisgenoot verhuisd

#1 , 16 jun 2021 17:40

Eerst en vooral mijn excuses, ik weet niet direct onder wel forum ik dit moet plaatsen.

Ik woon sinds kort alleen in een huis dat ik vroeger deelde met een huisgenoot. Nu is de slotfactuur van Farys binnengekomen voor het voorbije jaar, de factuur heeft ze mij doorgegeven mits 't op haar naam stond. Nu wil ze dit 50/50 delen ondanks dat ze hier uiteraard nog verbleef tot nu.
Ik sta hier natuurlijk wel op, dus nu vroeg ik mij af wie ze aansprakelijk zullen stellen indien de einddatum van de factuur verloopt?

Alles stond op haar naam, ook de factuur is aan haar gericht op haar nieuw adres, maar het leveringsadres staat natuurlijk op mijn adres.
't is vanzelfsprekend dat ik wil voorkomen dat de deurwaarder hier staat natuurlijk.

Alvast bedankt voor het advies!

HM20

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 16 jun 2021 17:46

50/50 lijkt mij hier toch correct? Deurwaarder zal bij haar aankloppen, maar zij kan dit terugvorderen bij u als werkelijke verbruiker. Is alles intussen in orde gebracht dat het voor dit jaar correct gebeurt?

HM20
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2021 19:07

50/50 lijkt mij hier toch correct? Deurwaarder zal bij haar aankloppen, maar zij kan dit terugvorderen bij u als werkelijke verbruiker. Is alles intussen in orde gebracht dat het voor dit jaar correct gebeurt?
Alles is ondertussen in orde voor het volgende jaar dat wel. Staat nu ook op mijn naam en ik ben ook de enige verbruiker nu dus dat zit goed.
Echter waren we met 2 en verwacht ik dus ook dat we het 50/50 oplossen. Zij heeft hier geen zin in mits ze enkele maanden voorafgaand aan de "scheiding" zeg maar minder vaak op dit adres is verbleven. Maakt mijn rekening niet natuurlijk...

Mits 't enkel om een verbruik gaat van toen zij hier effectief geregistreerd stond ga ik ervan uit dat zij dit dus ook niet 100% op mij kan schuiven en mits 't op haar naam staat ze eigenlijk gewoon tevreden mag zijn dat ik dit 50/50 wil doen, ook gewoon het eerlijke.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”