Vaste kosten na relatiebreuk

Andy1508
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vaste kosten na relatiebreuk

#1 , 14 jun 2021 09:02

Beste,

ik en mijn partner zijn na een zestal jaren waarvan een 4-tal wettelijk samenwonend uit elkaar gegaan. We hadden geen gezamenlijke rekening en ik draaide voor alle vaste kosten op. Kan ik een deel van die kosten terugvorderen daar zij nooit iets betaalde buiten wat eten? Ik heb van alle transacties het bewijs. Ook wil zij nu de huurwaarborg volledig opeisen. Kan dit zomaar?
Toen wij gingen samenwonen had zij veel schulden die ze dan netjes heeft kunnen afbetalen en nu laat ze mij natuurlijk vallen, dit ruikt naar oplichting. Kan ik hier iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2021 16:42

De kans dat je daar iets van kunt terugvragen is uiterst klein. Rechters gaan ervan uit dat partijen als ze gaan samenwonen (stilzwijgend) afspraken maken en daar dus niet op moeten terugkomen. Je wist dat je partner schulden had en je dus zou moeten instaan voor de kosten. Je ging er toch niet van uit dat de deurwaarders maar aan je deur moesten komen voor die schulden?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 14 jun 2021 16:56

Terugvorderen zal niet lukken

Wie heeft de waarborg betaald ?
Die krijgt die dan ook terug ...

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”