Terugvragen van gezamelijk gekochte meubels

Serré
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugvragen van gezamelijk gekochte meubels

#1 , 01 jun 2021 23:36

Ik krijg gezamelijk gekochte meubels die op de bovenverdieping van mijn ex schoonouders staan niet terug voor de helft. (Plan was om daar een tijd boven te wonen).Kan ik hier iets aan doen?

-Heb geen aankoopbewijs meer die
heeft zij allemaal
-Nooit getrouwd of wettelijk
samengewoond

Alvast bedankt :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 02 jun 2021 09:41

Jammer maar helaas heeft u geen enkele vorm van bewijs dat de meubelen ook (gedeeltelijk) van u waren. Weinig kans van slagen dat u voor een vrederechter uw gelijk krijgt. U bent op dat adres nooit gedomicilieerd geweest en eigendom wordt hier enkel bewezen door het bezit van de voorwerpen en de aankoopbewijzen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 02 jun 2021 13:19

Weinig als ze niet vrijwillig teruggegeven worden.

U heeft geen enkel bewijs dat die spullen uw eigendom zijn of waren.

Je kan proberen dubbels van facturen op te vragen bij de firma's waar je ze kocht.

Maar dan nog wordt het lastig ...

Reclame

pho450
Berichten: 192

#4 , 02 jun 2021 15:54

Als je iets wil doen zal je via het vredegerecht moeten. Momenteel heb je blijkbaar niet veel. Heb je eventueel nog betalingen die je aandeel in de betaling kunnen aantonen?
Volgens mij heb je meest kans als je vanaf nu via mail communiceert, mogelijks krijg je wel een antwoord waarom je de meubels niet terug krijgt, waarmee ze potentieel toegeven dat je er de helft hebt van betaald.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”