Stiefzoon buiten zetten

amderybel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stiefzoon buiten zetten

#1 , 10 mei 2021 10:26

Hallo,
4,5 jaar geleden besliste mijn stiefzoon dat hij niet meer bij zijn moeder wou wonen.
Hij was toen net geen 17.
Hij is toen bij ons ingetrokken maar er is op geen enkel moment aan mij gevraagd hoe ik mij daar bij voelde of ik daar mee akkoord ging.
Sindsdien gaat er geen dag voorbij of mijn man en ik gaan met ruzie slapen en het wordt mij gewoon allemaal te veel.
Intussen heeft stiefzoon vast werk en dus een inkomen.
Kan ik hem buiten zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2295
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mei 2021 10:31

U woont samen met uw man. Deze heeft hier toch ook iets over te zeggen, neem ik aan?

Mogelijk is dit de beste oplossing bij blijvende spanningen, maar bespreek dit eerst met uw man en daarna met uw stiefzoon.

Juridisch gezien: als u en uw man niet meer willen dat uw stiefzoon bij jullie woont, en hij zijn eigen inkomen heeft, en u geeft hem voldoende tijd om een andere woonst te zoeken, kunnen jullie hem finaal verbieden om nog langer bij jullie te wonen.

amderybel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2021 13:37

Idd,ik woon samen met mijn man,de vader van stiefzoon . Maar die zal nooit zoiets beslissen want ''wat gaat de familie zeggen'' .Wij wonen samen in mijn huis waarvoor ik de lening alleen afbetaal. Mocht het omgekeerd zijn dan zou ik zelf vertrekken,al wil ik mijn huwelijk eigenlijk nog niet opgeven.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 10 mei 2021 20:28

Dus uw echtgenoot is geen eigenaar van de woning.
Zowel uw echtgenoot wonen er dus met een bezetting ten bede en geen huurcontract.
Dan staat u wel wat sterker om uw stiefzoon op een korte termijn te laten verhuizen. U zal sowieso langs de vrederechter moeten.
Dit als aanvulling op #2

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”