trouwen en kinderen uit vorige relatie

avaneylen
Topic Starter

trouwen en kinderen uit vorige relatie

#1 , 06 nov 2008 23:29

Mijn ex-vriendin en haar vriend gaan trouwen, op zich geen probleem, ook niet vor mij... alhoewel..
mijne ex en ik hebben een zoontje, wij hebben nooit feitelijk samengewoond, zijn nooit getrouwd geweest, maar onze zoon draagt wel mijn naam.
Het is nu ongeveer twee jaar dat wij zonder enig probleem co-ouderschap uitoefenen en dit enkel met mondelinge afspraken.
Nu is mijn vraag, moet ik als papa van onze zoon, mij beginnen zorgen maken of beginnen nadenken over over hoe 'de wet' of 'de fiscus' mijn zoon en die 'nieuwe vreemde man', waar zij gaat mee trouwen, dit gaat bekijken aangezien ik mijn zoontje enkel heb 'erkent' en hij dus enkel mijn naam draagt? wij betalen ook geen alimentatie, de kleine staat bij haar ingeschreven en zij krijgt kindergeld. Om het Cru te zeggen ben ik enkel 'de opvang' van mijne zoon.
ik bedoel.. verlies ik nu niet zo dat beetje 'vaderschap' als ik onze mondeling overeengekomen afspraken niet op papier laat zetten of dergelijke??
Ik ben hier dus een leek in hé, ik weet enkel dat ik mijn rechten als biologische vader en ook als mede-ouder niet wil ontgaan, wij hebben nu een goede regeling maar wat gebeurt er als mijn ex na het huwelijk komt te overlijden of zelfs bij 'leven', wordt haare man dan nie aanschouwd als nieuwe vader van dat kind aangezien ik met hem nergens op papier (behalve op stadhuis) iets te maken heb?

Ik hoop dat jullie aan mijn uitleg voldoende hebben en snappen wat ik wil zeggen en mij vooral kunnen verder helpen, ik zie mijne zoon doodgraag, we komen allemaal goed overeen en ik zou da zo willen houden.. maar wil hem zeker niet 'verliezen' aan die nieuwe man... :s

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding